Ceghite Osama Ben Laden

Innalillahiwainnailahiraojiun....

Akhirnye setelah lame puak2 laknatullah Amereka mencaghi (mencari) Osama Ben Laden...
Deme berjaye jugak membunoh susok tuboh yang deme kehendaki sesangat ni....
takpele udah janjinye Osama pegi macam tu...

tapi awok agak 'terganggu' dengan komen2 yang dikeluokan oleh PM kite dengan Menteghi (Menteri) Dalam Negeghi (negeri) haghi (hari) ni dalam paper perdane haghi (hari) ni.....

Komen PM....
'Moga Dunia Aman'
Pendekatan perjuangan Osama dengan membunuh orang awam tidak boleh diterima...

Komen Menteghi (menteri) dalam Negeghi (Negeri)....
Kematian Osama Bawa dunia ke arah keamanan...

ini awok ambik daghi (dari) Harian Metro haghi (hari) ni m/s 7  dan 6......


caghe (cara) deme bercakap ni seolah2 senada dengan Amereka laknatullah tu....
maap cakap le......
seolah2 deme berdue ni gembighe (gembira) beno dengan kematian Osama tu....
awok pun idak le mengagong2kan si Osama ni....

cumenye awok ghase (rasa) macam tak adey (adil) semue kesalahan 'pengganeh' (pengganas) tu diletak pade bahu Osama soghang (seorang)....
kite kene tau sebab ngape (mengapa) seoghang (Seorang) yang kaye ghaye (kaya raya) macam Osama bulih (boleh) beghubah (berubah) tinggeikan (tinggalkan) semue kekayaan die demi untok Jihad Fisabillah....

takpele......
Moge bersemadi di 'sane' dengan aman.....Osama Ben Laden...

10 Responses to "Ceghite Osama Ben Laden"

  1. tapi ade org cakap tu sume tipu.

    ReplyDelete
  2. tak percaya dia dah mati.....

    ReplyDelete
  3. salam petang d08~ rasanya ni berita kedua tntang kematiannya...mommy pun tak caye gak.

    ReplyDelete
  4. Awok rasa kenyataan TGNA lebih cerdik dari mangkok2 ayun tu.......

    ReplyDelete
  5. Salam Yob, Bijan dan gerombolannya memang sekongkol dgn Amerika dan Yahudi.

    ReplyDelete
  6. tak percaya la dia mati..saje deme nak suruh pengikut dia caca marba kot

    ReplyDelete
  7. entaj ler teman rase mcm gimik je sume ni...dah le gambo photoshop deme bagi nak nipu kite..

    dan teman xsetuju osama dicop sbg pengganeh

    ReplyDelete
  8. @cik azeya....
    bukan oghang kate je.... Amereka sendighi pun takot nak keluokan gambo mayat Osama....lepaih tu ceghite asik bertuko....

    @Mrs Yie....
    same le dengan awok...tak pecaye...

    @Cik Ieda Al-Habsyi...
    awok pun same tak pecaye...

    @soooooour...
    bako??? ishhh...kamu ni ceghite ape???

    @mamilabender....
    same le kite mami....tak pecaye jugak...

    @KM....
    betoi tu.....nampok beno le due oghang tu tengin....

    @Kak Halima @ MOH KEMBARA....
    ate mane ndak dibuatnye....kampeni YAHUDI tu deme lantik.....makenye ikot le cakap yahudi...

    @MamaYatie...
    awok pun tak pecaye....

    @Yong Ummi Hanie..
    lebih pade propaganda AMereka je ni.... ato lebih tepat lagi tujuan nak naikkan populariti si Obama......

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss