Jumaat Datang Lagi

Jumaat haghi (hari) ni meghupekan (merupakan) Jumaat yang ke 20 tahon 2011 ni....
cepat betoi (betul) mase berlalu kan......
pejam celik..pejam celik makin bertambah usie kite...
sedo ke idak kite ye???

awok paling gemo le kalo haghi (hari) Jumaat ni kite dapat bercuti...
kughang2 (kurang2) nye dapat le si pihak lelaki ke Mesjid dengan lebih bersedie lagi....
takde le terkejo2 macam sekaghang (sekarang) ni...
udah le tak dapat ndak mandi.....
pakei le baju kite daghi (dari) pagi yang kompem udah ade bau sikit masok waktu tengahaghi (tengahari) tu...

tapi dalam mase yang same jugak....
golongan pekerje suke bile sampei (sampai) haghi (hari) Jumaat ni....
sebabnye besok udah haghi (hari) cuti...
waktu keghoje (kerja) haghi (hari) ni pun pendek je.....

awok jugak tak dapat le nak bayangkan bile sampei nye Jumaat haghi (hari) kiamat nanti....
kan ke haghi (hari) kiamat akan berlaku pade haghi (hari) Jumaat?!....
ishhhh.....bio (biar) le amalan Umat Islam mase tu 'berlebih-lebihan' dengan amalan yang baek...
takde le nanti  tergagap ndak menjawab bile berdepan dengan haghi (hari) pembalasan nanti...

5 Responses to "Jumaat Datang Lagi"

  1. Indah bile Jumaat Menjelma
    waktu rehat panjang....leh lepak2, goyang2 kaki tak opis, tapi ari ni, nak gi tgk baby......tgk je, nak ade baby lom tau lagi....heehehehe...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbt
    Ha`ah yob! Cepat bebenor mase berlalu sampei kite pun tak menang tangan. Sebenornye bile pergerakan kite koghoje pun laju ngejo bersaing dgn mase, itu yg tak sedor alih2 udah senja usiye kite ye! Pejam celik pejam celik makin bertambah usia kite, yang paling meghisokan pejam celik pejam tak celik-celik udoh sampei pun ajei kita. Bagi keme pulak, iyor le Hari Jumaat haghi bekerja, mun idok ghamei le yang bermusafir, berkelah dan byk tempt nak dighayornye. Lagi pun bukankah tuntutan kita selepaih solat Jumaat kita digalakkan bertebaran di mukabumi mencari rezeki Allah seperti dalam Surah AlJumaat! Mencari rezeki halal pun merupakan suatu ibadah kite kepada Allah SWT, idok gitu ke? Wallahulam

    ReplyDelete
  3. takpe keje hari Jumaat, berkat dan rasa mcm best je gitu dr pagi sampe ke petang..suka suka Jumaat

    ReplyDelete
  4. aje bebenor yop oiiii.....tamboh awok tu....dah masuk 3 sereis hehehe

    ReplyDelete
  5. @cik eMMe....
    cehhhh..itu ghupenye....tapi betoi le....kome dapat ghehat daghi pukoi 12.15 sampei pukoi 2.45 tu.... 2 jam setengahhh.....suke kome yeee...

    @tajnur...
    Walaikumussalam....
    awok pulak macam dalam entri ni....suke kalo haghi Jumaat ni haghi cuti...senang ndak beribadat...takde le terkejo2..... tapi betoi jugak kate mike tu chor.....

    @cik amirah...
    awok setuju jugakkk...

    @cik shima....
    ate..... ape ceghite baghu kamu shima oooiiii....... same je kite...udah 3 siriessss

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss