Minyak RON95 naik rege (harga) bulan depan???

Wahhh...seghonoknye (seronoknya) awok bace statement Menteghi Perdagangan Dalam Negeghi, Kopeghasi (Koperasi) & Kepenggunaan....
ayah nye si Dafi....
kate takkan ade kenaikkan Petrol RON95 dalam mase terdekat...

alih2 keluo pulak statement baghu (baru) daghi (dari) die...
rege (harga) Petrol RON95 akan diriviu balik bulan depan....
disebabkan oleh kenaikan rege (harga) minyak dipasaghan (dipasaran) dunie...
kekekeke....

maneh (manis) betoi le statement mule2 tu ye...
kendian keluo pulak statement kedue yang tak beghape (berapa) maneh (manis)...
jadinye kome, bersiap sedie le dengan kenaikkan akan datang ni....
bile minyak udah naik....
banyak bende akan naik rege (harga)...
termasok le daghah (darah) kite....

6 Responses to "Minyak RON95 naik rege (harga) bulan depan???"

  1. rege minyak naik, deme semue naik minyak yop!

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbt
    Kan ke minyak RON95 (ROsnahNajib)95. Dalam ghege pasaran minyak mentah duniye menurun, deme pulak meghagam nak naikkan minyak!Macam dapur minyak dighomah teman dedulu, api menyambor tak tentu pasei. Ikut sukati le deme nak naik ke idok, deme dah buat macam ghete mak bapaok deme je. Nak buwat macamane? Di Malaysia ni le satu2 negagha yang rakyatnye seghonok bile minyak naik rege. Doghoyan dan petei yang tak ada kene mengene pun akan tughut naik rege.

    ReplyDelete
  3. agak2 lepeh ni ramey dak yang pegi koje naek basika???

    ReplyDelete
  4. haa..naik..naik..naik la lagi, dia nak tgk rakyat naik darah lah tu nanti..tungguu!

    ReplyDelete
  5. @nitestalker...
    hehehe...itu le.... deme tak gheti nak jagi hati ghakyat.....

    @tajnur...
    Walaikumussalam .....
    mane tak seghonok nye CHor rege minyak naik.....nanti ade le deme alasan nak naik rege baghang lain.....puiiiihhhh....

    @cik eda_ej....
    kalo ghumah sebelah opis ok...kalo sehaghi 1o km.....lepaih tu cuace paneh....sampei kat opis udah berbau semacam je....

    @cik Ieda Al-Habsyi....
    tapi oghang Malaysia ni sekejap je maghah nye...... mase mule2 je...lepaih tu redho jeee...

    @cik amirah....
    tunggu je le....... kite jugak yang nanggong nyeee...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss