Banyak beno haghi nye!!

Untong betoi le sekaghang (sekarang) ni....
awok mase sekolah ghendah (rendah) dulu...
haghi (hari) yang awok ingat oghang (orang) raikan....
haghi Kanak2 je....

tapi sekaghang (sekarang) ni....
kome sebot je haghi (hari) ape...
mule2 sekali kite ade haghi (hari) buruh...
yang ni ok jugak le..sebabnye haghi (hari) cuti...hehehe

lepaih (lepas) tu, kite baghu (baru)  je lepaih (lepas) sambot haghi (hari) Ibu...
bangge sape2 yang jadi Ibu tu ye...
ade haghi (hari) spesel untok Ibu2 sedunie...
tapi, kome2 yang nak sambot tu kalo bulih bio le (biarlah) tiap2 haghi (hari) tu haghi (hari)Ibu ye....

Kendian ade pulak haghi (Hari) Jururawat...
uiiii...ghamei (ramai) yang gemo ni....
tapi heghan (hairan) jugak...
takde pulak dibuat majelih2 (majlis) ghesmi (rasmi) untok deme ni ye....

haghi (hari) ni pulak kat Malaysia ni kite nyambot (menyambut) haghi Guru...
kome tau macam mane kite bulih sambot haghi (hari) guru tarikh 16 Mei ni??
Kome tau ape die Penyata Razak???
haaa..... 55 tahon yang lepaih (lepas) tarikh haghi (hari) ni le Penyata Razak ni diluluihkan (diluluskan) Parlimen Malaya mase tu....
dan tarikh haghi (hari) ni diambik sebagei (sebagai) tarikh Hari Guru diraikan di Malaysia sejak daghi (dari) 1956.....

datang pulak haghi Bapa....
awok tak ingat le beghape (berapa) tarikhnye...
tapi ghasenye (rasanya) bulan ni jatohnye haghi (hari) Bapa....
ape lagi haghi (hari) yang oghang (orang) sambot ye bulan Mei ni???
uiiissshhhh banyak beno le haghi nye kome ye!!!

P/S: tapi tarikh 30 Mei ni paling awok suke.....Haghi Tanpa Tembako (tembakau) Sedunie....

6 Responses to "Banyak beno haghi nye!!"

  1. mei ni memng byk hari yg spesial

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum
    Memang le skaghang ni banyak beno haghi nye, tapi tak semua yang adae seghei kemangi dengan kite! Mun tak ade sangkut paut dgn kite, buat menohin je le! Bukannye ape, haghi2 yg byk ni cume nak meghiahkan, nak nunjuk deme tu sibuk ade koghoje! Usohle mike ghiso kan, cuma mengisokan kite oghang lelaki ni, tuuu oghang ghomah `hari-hari mau` kalo tak dapat macam ghimou!
    p/s dapat siapkan brg keperluan dapur deme le....

    ReplyDelete
  3. @cik amirah...
    terlalu banyak...awok takot nanti jadi tak spesel sebab banyak beno bende ndak disambot dan dirai...

    @tajnur...
    Walaikumussalam CHor...
    kekkekeke....mike ni...ber dabel mining pulak...... betoi lagi cakap mike....haghi2 ni sekado nak bagitau le yang deme ni ade keghoje je...takde sangkot paut dengan kite pun....

    ReplyDelete
  4. betullah, terutama cuti, rasanyakan waktu kita sekolah dulu, menunggu hari cuti, sekarang sat-sat cuti, untung budak2 sekarang

    ReplyDelete
  5. @cik yatie awang...
    itu le sekaghang ni banyak beno haghi nye...penin awok....

    ReplyDelete
  6. hari raya kome tertinggei..hee :D

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss