Mencaghi (mencari) Identiti

Kome peghenah (pernah) tengok gambo2 lame kome....
ce kome terai tengok gambo 10 atopon (ataupun) 15 tahon lepaih (lepas)....
cube kome bandingkan gaye kome dulu....
dengan gaye kome sekaghang (sekarang)....

mase tu kite2 semue ni tengah mude remaje....
ndak mencube seknike (segala/bermacam) bende.....
stail ato (atau) gaye kite, biase le ikot pesen (fesyen) terkini mase tu....
yang lelaki zaman awok, pakei baju jename Boy London, GQ.... (sekadar contoh bebeghape (beberapa jename)
pakei topi....wakakaka....

yang pompuan pulak penghenah (pernah) keluo stail pakei kasot boot....
pakei long dress....kekeke...
muke pun mase tu suci jee...
maklomle tengah naif kate oghang (orang)....

Saje awok tampei (tampal) gambo Kumpulan Feminin ni...
kome tengok stail deme.....

haaaa...sebenonye mase tu le kite tengah mencaghi (mencari) identiti kite...
bukan je daghi (dari) segi kite berpakaian...
tapi jugak daghi (dari) segi kite berpikir, bercakap, perbuatan kite....
dan semue tingkah laku kite....
dan persekitaghan (persekitaran) kite jadi contoh dan 'cikgu' terbaik pade kite....

kalo betoi gayenye jadi baik le...
kalo tersilap langkah, tersilap percatughan (percaturan).....
payah le awok ndak cakap...
silap2 tak jadi oghang (orang) le sekaghang (sekarang) ni...

mase umor tu jugak, banyak perkaghe (perkara) jadi penentu hale tuju hidop kite...
daghi (dari) segi kerjaye....
daghi (dari) segi mase depan...
dan jugak daghi (dari) segi bekeluarge.....

jadi di mane kome sekaghang (sekarang) ni???

P/S: dunie berpusing, berputar..... adik2 kite...atopon (ataupun) anak2 kite yang mude remaje tengah lalui bende2 ni...

4 Responses to "Mencaghi (mencari) Identiti"

  1. suka entry ni...dulu sy budak comot ^_~

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum wbt
    Idok le bulih samekan zaman yob dgn zaman teman mase kekcik! Zaman teman dedulu meghiah dgn zaman pop yeh-yeh dgn zaman bitoi (beetle). Bile dighasikan pakaian, stail ghambut, talipinggang, kasut usoh diceghite le. Macam2 pesein tapi teman idok le ngikut deme sbb NAK tangkap gambor pun mahei inikan pulak nak ngikut deme beghambu2...

    ReplyDelete
  3. Salam yeop ,

    mike stail ape dolu2 ? stail Rapper kot ? ekekekke gurau jer...

    ntah ape2 je stail Feminin tu yer...tp masa tu org tgh suke , xrase le ntahape2 ... awok alhamdulillah la ... stail baju kurung,jubah dan baju labuh2 je yg sesuwei...

    ReplyDelete
  4. sy tengah mencari identiti ar ni......ngeeeeeeee..~~

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss