Telenovela....

Wahhhh...
tibi2 kat Malaysia ni berlumbe2 nak tunjokkan telenovela Indonesia dan Filipina kat siaghan (siaran) deme ye...
entah ape yang seghonok (seronok)nya...entah le...
maap cakaple....
awok idak le gemo ceghite (cerita) yang meleghet2 (meleret2) macam telenovela ni....

daghi (dari) datok tughun (turun) ke anak...
daghi (anak) tughun (turun) ke cucu....
sampei (sampai) le ke sudah.....
bukan pilihan awok le nak tengok telenovela kalo awok dibeghi (diberi) pilihan....

kebanjighan (kebanjiran) telenovela yang banyak kat tibi Malaysia ni buat awok terpikio (terfikir)....
ade ke telenovela Spa Q tunjok kat tibi Filipina???.....
ade ke Telenovela Nur Kasih tunjok kat tibi Indonesia???
ndak (hendak) ke deme siarkan ceghite2 (cerita2) dan telenovela Malaysia kat tempat deme???

8 Responses to "Telenovela...."

  1. tapi abah suka tengok.. kami adik bradik pun pelek.. yang cinta dan anugerah drama indon kat tv 9.. dia tunggu sampai abih... abh cakp "bukan la minat tapi nak tau cmna jalan cerita dia.. nak teka apa yang lepas tu pulak".. haha lawak la abah nih..

    ReplyDelete
  2. akak minat gak telenovela latin dulu2..ehhe..xle nk wat apa..

    skrg minat hak indon lak..

    tapi xtau la depe tgk yg kita atau tak..hrp2 ada timbal balikkan..

    ReplyDelete
  3. takde nya la deme nak tayang drama kita..tp betui la meleret2..panjang beno

    ReplyDelete
  4. dheme siorkan telenobela tu mgkin sbb peratusan rakyat indon ramai kat sini....keuntungan tu.tapi mommy pun idak gemo nengok....lau nengok sekali takut melekat hari2 depan tb...ketagih kome weyyyy~

    ReplyDelete
  5. a'ah..
    yg indon tu bnyk mleret2, smpai beratus episod..
    TK ada gak tngok, tp sbb keje kn, jd kadang2 je la..

    ReplyDelete
  6. telenovela filipina dah lama tak layan.. la ni pilih2 jer drama mana nak layan.. tu pun harus kena dload.. x dan nak layan kat tv..


    n3 terbaru kakyong
    Drama Nora Elena vs novel Kasih yang suci
    Anak dara ku dah macam boboi ker… ;)
    Cepat mengaku.. sapa yang antor ni

    ReplyDelete
  7. tak suka tengok citer meleret-leret nie. straight to the point je.

    ReplyDelete
  8. @cik ~nsar~..
    itu le sebabnye...lain oghang lain ragamnye..... sape yang minat tengok...takpe...tengok je.... awok je yang tak minat dgn telenovela ni...

    @cik sarah-najwan
    takpe...macma awok cakap....tak semue oghang same...awok tak suke...tak bermakne takde oghang tak suke.....layan jeee...

    @cik amirah...
    itu le dabel stended nye....cite deme senang beno masok Malaysia....cite kite???...jangan haghap le... awok gahse sebab kat tempat deme banyak oghang susah....jadi dengan tengok ceghite macam ni....oghang susah tadi lupe yang deme susah...

    @mamilabender...
    agaknye le.... awok itu le satu sebabnye....kalo udah tengok.....kite nak ikot..... jadinye usah le tengok...

    @TK....
    tengok je....kalo udah tertengok....

    @kakyong....
    lagi advance...... donlod je.....

    @cikguden....
    masalahnye itu le yang oghang Malaysia ni suke....bende yang meleghet2...dan mengkhayalkan...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss