Ceghite (Cerita) Bolen Pulak

Haaa.....kome tau ke ape kebendenye bolen tu???
kalo oghang (orang) Perak deme gelak je....
camni le...bolen tu maksod die bogei (bogel)...
awok bukanle nak ceghite (cerita) pasei (pasal) oghang (orang) berbogei...
ishh...tapi itu le subjek yang kome suke ye!!!....
gatei beno leee...

macam ni...
awok ni bukan le alim sangat....
tapi idakle bermaksod awok tak tau hukum-hakam agame....
awok sedih ngenangkan (mengenangkan) bebudak mude kite ni....
pakei baju, bertutop semue.....tapi masih tak tutop aurat....
contohnye....

pakei tudong, tapi bajunye ketat dan kecik semacam je....
awok ni idakle baik sangat....
tapi kalo udah depan mate tu, awok tengok sekaliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii je le.....
kalo banyak kali, itu pandangan setan.....
sayang betoi le deme ni tayangkan aset rege (harga) lime kupang deme tu.....

tang seluonye pulak kalo bulih nak ketat, seketat-ketatnye....
kalo seluo tu dibuat balot buah nangke tu, tersemboi keluo tangkei buah nangke tu kome......
punye ketat le seluo deme....
tapi deme pakei tudong lagi tu....
tudong ariani lagi taaaauuuuu.....

yang pesen si anak jantan pulak pun same jugak....
bagoih le kome ndak ikot peghedaghan (peredaran) zaman...
maklomle zaman K-Pop...
tapi bile udah kome pun pakei ketat ikot badan....
awok udah tak tau yang mane jantan....yang mane pompuan nye....

kalo badan kome taff tu lain le ceghite (cerita) adele bende kome ndak tunjok pade oghang (orang)....
ini udahle keting haloih (halus), muscle pun keding je....
kekekek....udah macam tengkoghak (tengkorak) berjalan je....
awok takot deme2 ni melayang ditiop angin nanti.....

tolong le kome...
awok tau le ni semue hak2 kome sebagei manusie...
tapi hak2 awok sebagei seoghang (seorang) yang beragame Islam....
ndak kabo pade kome...tutop le aurat dengan sebeno2nye....
tapi kalo kome udah nak tunjok pade oghang (orang) terpulangle....
ghamei (ramai) le nanti yang dapat 'bahagian' deme ni nanti.....

P/S: Pesanan Khidmat Masyaghakat daghi awok untok dighi sendighi, keluarge dan jugak pade semue....

9 Responses to "Ceghite (Cerita) Bolen Pulak"

  1. ini 1 lagi kes tak tahu malu kan yop.....
    kite yg tgk nyer plak malu...ee geli lah.....law lawa xpe gk

    ReplyDelete
  2. betoi bebeno kata yob tu, teman sokong 150%! heheheh :)

    ReplyDelete
  3. payah org2 gitu..kita yg nengok pulok rasa segan..

    ReplyDelete
  4. smoge deme idak le terbang ditiup angin.. kikiki..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum wbt
    Yob Shahril, kalau yob boleh faham agama sikit2, kighe dah cukup baik. Ate yang sebenornya, fokus kite bukanlah masalah pakaian je tetapi masalah didikan agama dimana mereka jarang didedahkan hei2 ttg agama. Kalo yob pakse deme tutup pakaian pun, deme bulih buat perkara2 lain yg jauh lebih teghuk . Itu dah menjadi kebiasaan hidup seharian deme! Kalo le semua oghang bergeghak dan bagitau baik2 tentang Islam, tentu deme bulih teghime dgn baik. Ce mike tengok tahun 60an, 70an payah benor coye ompuan makei tudung ye dak? Wallahualam

    ReplyDelete
  6. berbelit lidah org pahang baca nie..
    hehee...
    tp paham jugak akhirnyer..

    ReplyDelete
  7. gaji tak naik..harga barang naik..lama-lama dwit gaji habis kat situ jer..apa la kerajaan ni..x pikir rakyat susah ke..klu nk jimat dwit kerajaan,ape kata potong gaji sume wakil rakyat ngan menteri2 skali..biar dirang rasakn kepedihan hidup rakyat..

    ReplyDelete
  8. merata org dok sebut k-pop ni.. amenda tu? ketinggalan sungguh la.. jap lagi nak google la..



    n3 terbaru kakyong
    Suez diary–saya sudah review blog anda!!!
    Adakah kerana dia kidal?!!!
    Nora Elena–review episod 1 dan 2

    ReplyDelete
  9. @cik ayuhidayu....
    kite malu.....tapi ade yang seghonok....dapat tengok preee....

    @cik Ieda Al-Habsyi...
    awok sokong mike yong 200%...moh ke Iopoh Rumpun....

    @cik amirah....
    tapi ade yang suke tu cik amirah...

    @cik eda_ej....
    kekekeke....kene le minum weight gain....kalo tak nak kene tiup angin...

    @tajnur...
    itu le....pade awok semue kene bermule daghi ghumah.....mak bapak main peghanan....... teghapkan nilei2 agame yang kuat pade anak2.... kat luo pulak...masyaghakat main peghanan..... takde le semue bende bughok tu jadi...

    @en shark....
    memule macam tak paham...lame2 mike lagi Perak daghi koi nanti...

    @Cik anon...
    errrrr....layan je le...

    @kakyong
    k-pop....tak payah le tau kakyong....awok getik beno nengok nye....daghi pesen nye....eiiii

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss