Khameh (Khamis) Malam Jumaat...

Haa....kome jangan ingat yang bukan2.....
ni ha....awok nak tanye...
pasei (pasal) ape le kalo Khameh Malam Jumaat je...
tibi tunjok ceghite (cerita) hantu????

sape le ngajo (ajar) oghang (orang) Melayu.....
kalo Khameh malam Jumaat je...
malam hantu/setan banyak keluo???....
cehhhh....

Oghang (orang) Melayu macam biase le....
bende kalo dah jadi tughun temughun (turun temurun)....
bersaghang (bersarang) dalam otak dan minda....
memang payah ndak dibuang.....

ditughunkan (diturunkan) pulak pade anak cucu cicit....
kome2 yang mude lagi ni...
jangan diteghuihkan (diteruskan) kepercayaan yang macam ni...
jangan diajo (diajar) anak2 cucu cicit kome takot dengan hantu/setan....

P/S: lagi satu...asei (asal) Khameh malam Jumaat jugak le oghang (orang) ingat...ehem...ehem.....chait....

4 Responses to "Khameh (Khamis) Malam Jumaat..."

  1. ada satu lagi. Mlm jumaat jer byk citer antu kat tibi. tk sker betoi...

    ReplyDelete
  2. kat arab tak der kisah2 hantu ni..cuma kisah ehem 2 jek..kih3

    ReplyDelete
  3. sungguh aih..
    budak2 la ni percaya betoi dengan hantu..
    takut sungguh2 kat hantu..

    malam jumaat ja takut nak pi jamban
    sorang2..
    takut hantu..
    sapa dok ajaq depa benda2 mengarut ni kalau bukan tv!!

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum wbt
    Skrg ni Yob, semua jenih media penyiaran banyak membawa kerosakan dari kebaikan. Malam apa sekalipun, mereka akan lakukan pelbagai program utk melalai dan menyesatkan manusia dgn cara paling halus. Ate deme ni pun bukanlah sape2 pun, manusia yang dpt pendidikan dari barat yang merosakkan peradaban manusia sehingga dah hilang rasa malu dan maruah. Rosak dek tangan2 manusia! Wallahualam

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss