Time Kasih PM

Gule naik RM0.20....
awok ghase (rasa) takde keghajaan (kerajaan) kat dunie ni yang prihatin akan betape perlu nye ghakyat (rakyat) menjage kesihatan....
ni le salah satu langkah yang diambik keghajaan (kerajaan)....

naikkan rege (harga) gula sebanyak RM0.20....
bile udah naik rege(harga) kompem ghakyat (rakyat) Malaysia kughang (kurang) ambik gule...
kedei makan besok kompem le setat (start) naikkan rege (harga) makan minum deme...baghu (baru) le ghakyat (rakyat) minom ayo (air) mati je.....

Minyak Ron 97 pun baghu (baru) je naik rege (harga) jadi RM2.90 seliter...
ini pun salah satu langkah terpuji Keghajaan (kerajaan) Malaysia...
bile rege (harga) minyak naik....
baghu (baru) le ghamei (ramai) ghakyat (rakyat) naik kendeghaan (kenderaan) awam...

bile ghamei (ramai) udah naik......
baghu (baru) le sistem pengangkutan awam kite dapat ditingkatkan lagi...
sambei (sambil) tu kite dapat menyumbang pade kughangnye (kurangnya) pencemaghan (pencemaran) alam....
maklomle...asap motokar tak banyak dilepaihkan (dilepaskan)....

time kasih PM dan keghajaan (kerajaan) Malaysia.....
keghane (kerana) prihatin....

P/S: hehehehe

9 Responses to "Time Kasih PM"

  1. jom naik basikal.... le tour de jimat cermat namanya. huhu.

    ReplyDelete
  2. yeaahhh....baiknye kerajaan kite...^_^

    ReplyDelete
  3. timLM kuruskan badan blk 3 bln nnt.semua mhl.kena diet la ni

    ReplyDelete
  4. entry double meaning ke nie???
    anyway saya sangat suka...

    Jemput Datang Ke Blog Saya

    ReplyDelete
  5. ate kome ikhlas ke wat entry neh?

    ReplyDelete
  6. banyak beno yang tersirat kat entry kamu ni yeop.. =D

    ReplyDelete
  7. @abang jonni,,,
    naik basikei??? jenoh oooo...lagi2 pulak tengah cuace paneh ni...

    @tokwan muda...
    baik???? kekekek....baiknyeee...

    @LM....
    haaa....ok le tu..... ganbate!!!!

    @cik nureenina...
    suke??? awok mase naip entri ni lagi suke...

    @En Muhammad Helmi...
    kekekek....tq le sebab paham ....

    @En Norhafsham....
    Ikleh>>> mase buat entri ni memang ikleh..... tapi isi....tak ikleh langsongg....heheheh...

    @kakyong...
    luo kotak...luo kotak jugak kakyong....tapi kenape le bile tang susah nye kite ni...ghakyat je yang kene tanggong......kan??? kan???

    @cik eda_ej....
    mike paham ke Yong??? heheheh

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss