Melawat Ghumah (rumah) - Desa Pengkalan Bandaraya

Baghu2 (baru2) ni awok berkesempatan melawat ghumah (rumah) awok yang sedang dibena (dibina)pemaju...
ghumah (rumah) awok ni nanti walopon (walaupun) tak sebeso (sebesar) ghumah (rumah) oghang (orang) lain....
tapi awok cukop2 tak sabo nak tunggu ghumah (rumah) awok ni siap.....
dan taman awok ni nanti namenye Desa Pengkalan Bandaraya.....

Ghumah (rumah) awok ni letaknye kat Pengkalan Pegoh,Ipoh jugak....
awok memang saje caghi (cari) ghumah (rumah) yang dekat dengan ghumah (rumah) mak awok....
bukan ape....senang nanti awok nak tengok sakit pening mak awok nanti....
mak awok nanti pun senang kalo nak tengok cucu2 die nanti...

Insyallah....
menughot (menurut) kate pemaju ghumah (rumah) awok ni...
CF sedang diproses.....
dan Insyallah tahon ni jugak le dapat le pindah ke ghumah (rumah) ni nanti...
takpele...kome tengok je le gambo2 kat bawah ni...

 Pandangan daghi (dari) depan ghumah (rumah) awok...
betoi ....memang hutan.....
tapi mase awok tengok plan taman ni....
hujong ni nanti semuenye akan naik ghumah (rumah) .....

 Ini pulak gambo dalam bilik awok nanti....
ade bilik ayo tu....kekekeke

 Gambo area dapo (dapur) awok nanti...
banyak bende ndak kene buat nanti ni...
dalam kepale awok....kabinet......
senang ndak letak baghang2 (barang) nanti...

Ini pulak dalam bilik anak daghe (dara) awok nanti....
saje je awok letak gambo tingkap tu...
nak tunjokkan betape tinggi nye bilik anak daghe (dara) awok ni nanti...
mule le awok terpikir nak tambah setingkat lagi....
buat tempat letak baghang (barang) je...

Ini pandangan daghi (dari) pintu masok ghumah (rumah) awok nanti....
kat sebelah tu kalo kome peghasan (perasan)...
padang tu....itu le satu sebab ngape (mengapa) awok beli ghumah (rumah) ni...
dekat dengan padang...

Ini pulak daghi (dari) tingkap ghumah (rumah) awok...
kalo kome peghatikan (perhatikan)...
banyak ghumah (rumah) naik kat tempat awok ni....
kalo kome peghasan (perasan) ....
pattern ghumah (rumah) yang belah kanan tu beze dengan yang belah kighi (kiri)...
yang belah kighi (kiri) tu agak panjang daghi (dari) yang belah kanan....


 Haaa..... ini yang paling spesel sekali....
ade tong dram dekat laman depan ghumah (rumah) awok ni...
cehhh...hampeh betoi le pemaju ni......
suke hati deme je letak tong dram kat ghumah (rumah) awok.....hehehe
sebelah tong dram tu kalo kome peghasan (perasan) ade lubang longkang ...
tapi penutup nye udah leboh (hilang) ....
ni mat pet ato (atau) tukang kutip besi le yang cilok ni....cehhh lagiii....

4 Responses to "Melawat Ghumah (rumah) - Desa Pengkalan Bandaraya"

  1. Assalamualaikum wbt
    Ni kighe dah nak dapat sitizen oghang bandor Copenhagen. Weih kighe semboni sungguh tempatnye, selese sikit taraf hidup, idok le payah bebenor nak mikio tentang kebersihan dan hei2 jage anok2 sebab ghomah opahnye pun dekat! Bukan le teman nok nyughuh opahnye menjage tapi hati opah dgn cucu ni deme2 jelah yang paham! Gahjin2 le bertandang ke ghomah sebab mase ni le, banyok bende yang leboh. Konci mcmmane pun deme lebih handei mukaknye.

    ReplyDelete
  2. besornya dapor umah yop..umah kami pun on the way jugok..harapnya pun takdela masalah..tk sabo nk pindah umah

    ReplyDelete
  3. @tajnur...
    Walaikumussalam...
    ajenye ye CHor.... penyamon sekaghang ni....kite adban macam mane pun....deme lagi handei....kite kunci macam ni...deme bukak caghe tu..... satu niat awok caghi ghumah ni...sebab dekat dnegan ghumah opah bebudak nil...senang kalo ade ape2 nanti.....

    @cik amirah....
    beso??.....takde le beso mane cik amirah....tapi awok ade cadang nak tarik dapor sampei ke belakang...sebab belakang ade tanah kosong lagi...

    ReplyDelete
  4. selamat berpindah ke rumah baru lar,
    kena mengemas secara besar-besaran lar.. :)
    rumah tepi padang..best!

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss