Jase Peghokok (Perokok))!!!

Kekekek...
tajok je gempak...
tapi awok ndak tanye pade sang peghokok (perokok) tegar...
ape yang bestnye meghokok (merokok)???

siap bawak dalam jamban lagi mase tengah 'melepaih' (melepas)...
kekeke...
ape nekmatnye meghokok (merokok) entah le...
oppps kome jangan silap...
awok bukan mengutok peghokok (perokok)...

tapi awok kagom dengan deme...
sebabnye secaghe (secara) konsisten menyumbang pade hasei (hasil) negare...
tu...deme bayo cukei ghokok (rokok) tu.....
banyak tu....sekotak ghokok (rokok) dalam RM10..
kughang2 (kurang2) sepaghoh (separuh) ato (atau) dibuat bayo pade hasei (hasil) negare...

dan jugak bile deme sakit....
kompem deme pegi Hospital sebab ndak dapat rawatan kan???...
haaa....kat sini kan deme udah menyumbang pulak daghi (dari) segi bayaghan (bayaran) kos rawatan deme...
kan menyumbang jugak pade hasei (hasil) pendapatan negare tu???...

dalam mase yang same...
deme dah mengkayekan syaghikat2 (syarikat2) ghokok  (rokok)....
dan syaghikat (syarikat) ghokok (rokok) pulak bile udah kaye...
kompem deme bayo cukei yang tinggi pade negare...

uiii...banyak betoi le jase peghokok (perokok) pade kite dengan negara ye!!!

6 Responses to "Jase Peghokok (Perokok))!!!"

  1. hehehe..berjase betul dorang ni kan awokkkk....

    ReplyDelete
  2. kalo tkde deme, susah ler syarikat iklan nk buat iklan kat kotak rokok..byk ler jase deme ni..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum wbt
    Bab berkembut ghokok ni, teman idok le nak ngambik tahu sebab itu hei (hal) masin2 le. Ato kasor cakapnye deme akan kate `kubor lain2`, ape susoh`. Ye le ape kate deme le sebab deme yang mayor duitnye. Tapi teman respek kat deme ni, sanggup le bertungkuih limuih pertahankan status `perokok` walo pun kene kutuk, bergolok gadei tapi ikhtiyor panjang camane nak berkembut! Kate deme kene berkembut dlm jamban sebab `soh nak menghebeih` tapi oghang lain pun menghebeih jugak walo pun tak berkembut! Secara peribadinye, teman tak stuju keghajaan haghamkan jualan rokok sebabnya tentu isteri2 perokok ni akan buat `demonstrasi` ghamei2 sebab tak tahan asyik laki deme kemaghuk nak mintak ngisap je .... Sebab dah tak ade bende lain nak diisapkan.
    p/s:Jgn le maghahkan teman pasei cakap yang betoi!

    ReplyDelete
  4. @cik Eye_nee...
    uiii...banyak beno jase deme ni....hehehe...

    @cik eMMe...
    mike gahse macam mane??? jase ke idak??? macam tak paham je...

    @cik ~nsar~...
    heheheh....paham ye...ape yang awok nak sampei kan ni...

    @cik amirah...
    uiiii memang susah ooo...kekekeke

    @Tajnur...
    Walaikumussalam....
    kekekek...mike pun.....kalo ade yang bawah umor bace ni...deme udah pikir macam2 ni... ....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss