Takde Ayo (air)

Cehhhh...bulih pulak le haghi (hari) awok MC ni ghumah (rumah) takde ayo (air)....
daghi (dari) pagi pulak tu...
sabo je le....

memule awok ingatkan ayo (air) ke ghumah (rumah) awok udah kene potong....
tapi heghan nye (hairan nya) bil ayo (air) baghu (baru) je awok bayo....
kalo kome ndak tau...
kat Perak ni...bil ayo (air) datang 2 bulan sekali........
itu yang takot kekadang terlupe tu....

tapi sah....
memang awok udah bayo (bayar)....
jadinye awok tanye le jighan2 (jiran2) awok.....
ghumah (rumah) deme ade ke ayo (air)??

naseb baek (baek ke???) le ghumah (rumah) deme pun takde ayo (air)...
maknenye sah le....
RPT Pengkalan Pegoh Seberang haghi (hari) ni tak beghayo (berair)....
si LAP (Lembaga Air Perak) bulih pulak tak hanto (hantar) notis takde ayo (air)...
hampehhh...

kalo LAP anto (hantar) notis kughang2 nye (kurang2 nya) ....
oghang (orang) kampong ade le takong ayo (air).....
takdele deme mengago nak mandi....nak masak ....
ishhhh......ishhh...ishhhh LAP ni le....

mengamok le oghang (orang) RPT Pengkalan Pegoh Seberang haghi (hari) ni...
termasok le awok.....
nase baek le ade ayo (air) kolah bertakong tu....
kalo tak bau pekong le....
tak mandi daghi (dari) pagi...

dan Alhamdulillah....
pukoi 5 lebih tadi bekalan ayo (air)ke ghumah (rumah) dah pun  ade balik....
awok baghu (baru) le ingat nak maghah (marah) LAP....
tapi maghah (marah) jugak le....sebabnye tak anto (hantar) notis buat keghoje (kerja)....
sabo je le....

8 Responses to "Takde Ayo (air)"

  1. adoiii mmg pening paler klu air takde..

    ReplyDelete
  2. ish tak patut tak patut.. sampai ke petang lak tu.. kesian orang kampung..

    ReplyDelete
  3. kalo xde ayor memang payoh.. nak mandi, nak masak.. ishh., memang maghoh kalo x bg notis cam ni...


    n3 terbaru kakyong
    Drama Nora Elena vs novel Kasih yang suci
    Anak dara ku dah macam boboi ker… ;)
    Cepat mengaku.. sapa yang antor ni

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum wbt
    Usohle cepat bebenor meghampuihnye. Kan ke mike ni oghang `Copenhagen`, beso pangkatnye, kenele buat2 bersabo. Bukannye mike Kalo udoh koghoje mengeLAP tu aje yang lembap. Tapi Yob, mun dikighe bayor 2 bulan sekali tu udoh kighe ghugi. Sebabnye bile dah terkumpoi, tentule ngikut kador 1,2 dan 3. Bile sampei ke pagheh 3 tu yang peigheih mayonye!

    ReplyDelete
  5. nasib baikkkk dah ada ayor balik

    ReplyDelete
  6. kat kampung pakai telaga, jadi kalau tiba2 takde air takde risau sgt

    ReplyDelete
  7. kaw.umah kami pun semedang takde air..tp udah sentiasa standby air dlm dlm tangki..hehe

    ReplyDelete
  8. @cik LM...
    iyeee...memang pening...tambah pulak tak dapat notiss...

    @cik ~nsar~
    itu le....yang takde simpan ayo....memangmasalah...

    @kakyong...
    itu yang awok angin tu semalam kakyong...kughang2 bagi le notis...

    @tajnur
    Walaikumussalam CHor...
    ate mane ndak dibuatnye...udah Perak gitu gaye deme bagi bil nye... 2 buylan sekali..... kene le ikot.... tapi kalo ade opeghasi pun kughang2 bagi le notis...takde le oghang kampong meghampuih (oghang kampong ye...bukan awok)...

    @cik amirah...
    itu le...naseb baek dah ade....tapi sementaghe tunggu ayo...ade jighan2 yang pegi Tesco dekat ghumah ni.....saje jenjalan...caghi ayo...

    @cik firuz@MDT....
    kat kampong senang....tapi kalo kampong macam awok ni..udah jadibando...takde lagi yang gune telage dahhh...

    @MamaYatie...
    tangki kene check jugak tu...takot2 ade makhlok haluih.... mane le nak tau.... kot2 ade lipeh ke.... hehehe

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss