Gaye Menulih (Gaya Menulis)



Setiap blogger ade gaye menulih deme sendighi......
dan sebabkan gaye menulih deme tu le....
yg sebabkan ghamei oghang suke masok blog deme.....
dan sekaligus menaikkan populariti blog die sendighi....

berdasarkan pemerhatian awok yg baghu sangat ektif (aktif) dlm dunie blog ni....
penulih (penulis) ato blogger ni bulih dibahagikan kepade bebeghape jenih (jenis)
(ape kome ingat ayam je ade jenih-jenih nye???)

ade yg suke menulih berdasarkan pade artikel2 daghi soghatkhabo....
ade pulak yg suke menulih berdasarkan pengalaman sendighi atopon oghang lain.....
ade pulak tu yg suke megheke2 (me-reka)ceghite ....supaye oghang seghonok membace blog deme.....

tapi ade pulak yg jenih (jenis) kopi pes (copy paste) bulat2 posting oghang....
dan yg tak seghonoknye hagham tak bagi kredit pun pade tuan asei posting tuuu....
hampeh betoi.....
bukannye tuan asei tu mintak duit punnn....
cuma mintak letakle mane kome ambik posting tuuu....

awok pulak.....
suke menulih berdasarkan pade pengalaman awok yg tak sebeghape ni...
dan kalo awok menguleh (mengulas) artikel2 oghang pun.....
awok takkan kopi pes masuk ke blog awok ni....
awok akan cube pulak bagi pandangan awok berdasarkan pemahaman dan pikighan (fikiran) awok yg tak beghape lojik ni.....

tapi bese le (biasa la) bile kite dah bagi pandangan....
ade yg suke.....
dan ade yg tak suke.....
adatla tuu......

awok palen (paling) respek pade blogger yg menulih (menulis) ikut loghat die sendighi.....
walopon payah oghang nak paham ape yg die cube sampeikan......
tapi kalo kome ghajin ngikot blog deme.....
lelame kome paham....
silap2 kome lagi handei (handal) daghi blogger tadi...

yg kedue.....
awok respek deme2@blogger2 yang menulih santei (santai)....
tapi dalam santei ade mesej die bagi.....
terpulang pade kome....
same ade kome bace santei sahaje.....ato kome dapat tangkap maksud ape yg penulih cube sampeikan.....

uishhh......
penat kalo ceghite pasei blogger ni....
sbbnye kalo awok tulih (tulis) lebih2 kang....
terkene balik batang hidong sendighi.....

P/S: awok menulih gaya kuak lentang!!

2 Responses to "Gaye Menulih (Gaya Menulis)"

  1. teman nulih gaye banteiii..hahaha.. ikut ati nok nulih ikut loghat peghok 100% tapi sebab ghamei pulok yg ngelupor macenye...Teman pun gemo mace penulih yg nulih gaye santei..kot2 teman boleh blako.. ce kabo kat teman mun satu..teman nok polo blog die yak..salam 1blog ! eh..ade ke ???

    ReplyDelete
  2. kekekeke......salam 1blog??....kekeke..... errr.....sape??? yg mane???

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss