Rahmat Sebuah Kematian



Bile sebut pasei (pasal) kematian semue oghang akan bersedih....
ye le.....
sebabnye bile terputusnye nyawe seoghang (Seorang) anak Adam dimuke bumi ni.....
takde lagile susuk tubuh oghang yang kite sayang selepaih (selepas) ni.....
yang tinggei (tinggal) jasad yang kaku........

Awok sebenonye nak menguleh (mengulas) sikit kes Jutawan Kosmestik yang dibunoh kejam bersame kawan2nye......
Awok melihat daghi (dari) satu sudut.....
Kematian beliau adalah seperti satu ghahmat (rahmat) untuk semue oghang (orang....
Awok bercakap macam tu keghane (kerana) disebabkan kematian beliaule....

habeh (Habis) semue kes2 sebelom ni yang tak selesei (selesai) terbukak dengan sendighinye........
tentang tugeh (tugas) Polis awok tak nak komen.....
deme pandei le keghoje (kerja) deme......
dan deme juge tau kenape kes2 sebelom ni tak setel (settle).....

Dan disebabkan kematian Beliau jugelah ade isteghi (isteri) yang tertunggu-tunggu beghite (berita) ato (atau) kepulangan suami akhirnye mendapat tahu kesudahan ghiwayat (riwayat) hidop suaminye.....
dan ade anak yang tahu naseb yang menimpe ayahnya.....
dan keghinduan (kerinduan) yang akan berteghusan (berterusan) dihadapi anak tadi....

walopon pedih untuk diteghime (diterima) .....
tapi sebagei (sebagai) umat Islam dan umat Maknusie......
ketentuan Illahi terpakse diteghime (diterima ) walopon pahit.......

P/S: Al-Fatihah untuk semue mangse pembunohan kejam Sang Peguam yang takde hati peghut! termasuk yang bukan Islam!! Tuhan itu satu ...Allah yang Esa!

2 Responses to "Rahmat Sebuah Kematian"

  1. ghajin beno mike nulih yeop..t kasih la.. mun idok kanjei juge.. bukok2 tak de ceghite baghu yg nok teman bace...teghuih kan..eh..ceghite mistik mike tu bile nak sambung...teman idok sabo macenye nih...hihihi

    ReplyDelete
  2. tengah ghajin ni CHor...kalo idak ...takde jugakkk...... ceghite tu udah awok sambong...... dan macam bese ...ceghite panjang ni....ade lagi sambongan nyeee

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss