Ghaye Sebulan!!!

Masih takde gambo....sbb bile ghaye ingat mentekedaghah (mentekedarah) je.....


Awok ingat udah tak mau ceghite pasei ghaye dahh!!...
tapi kene buat jugakleee...
maklomler.....
kite masih dlm bulan ghaye ato pun bulan Syawal lagi niii....

Ceghitenye bile awok tertengok Rancangan Selamat Pagi Malaysia .....
dah lupe bile taghikhnye.....
awok tertaghik (tertarik) bilemane Pengacaghe (Pengacara)menjempot femili beso.....
Tan Sri Hassan Azhari ......

Kome kenei ke sape die ni????
kalo kome lahir zaman2 awok .....
zaman tibi cume ade tibi 1.....tibi 2 dengan tibi 3....
kome kenei sape ustaz ni.....

dulu waktu petang....
muke Ustaz ni selalu keluo tibi 1 ghasenye....
ngajo bebudak ngaji .....
same macam yg Ustaz Zamri baut sekaghang ni kat TV9....

ish......tapi awok bukan nak ceghite pasei die dolu2.....
ceghitenye........ antaghe yg dijempot ialah menantu beliau yg mmg piyo (pure) oghang Arab.....
bile pengacaghe (Pengacara) tanye ape beze ghaye kat Arab Saudi dgn Ghaye kat Malaysia......

die cakap camni je.....
Kat Arab Saudi .....oghang ghaye utk 3 haghi jee....
tapi kat Malaysia.....sebulan pun oghang beghaye lagiii....

tetibe je awok teghase macam malu tahap dewa2.....
tak tau le kot2 kome ghase bende yg same macam awok.....
bukan ape....
pade pikighan (fikiran) awok yg SPM pangkat 2 ni....

menunjukkan yg oghang Malaysia ni melebih2kan ghaye Aidilfitri....
sedangkan hakikatnye.....Ghaye Haji lagi beso daghi ghaye Pose....
awok bukanle tak suke ghaye sebulan niii.....
tapi kite selalu terlupe yg mane yg patot kite lebihkan....

dan kite selalu lebihkan mane yg sebenonye tak utame punnn....
hishhh....banyak lagi le contoh kalo nak bagiii....
cukop le kite ceghite pasei ghaye jeee.....

P/S: tetiap minggu ghaye makan pree.....ate...open haus tetiap haghi minggu sampei 2 - 3 ghumah (rumah) sehaghi (sehari) komeeeee.......

0 Response to "Ghaye Sebulan!!!"

Post a Comment

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss