PTPTN



Sape tak penah dengo pasei PTPTN???...
sile angkat tangan......
dan tampo muke kome sendighi.....

kalo kome jenih (jenis) maknusie dudok dalam hutan banat bulih le kome nipu (tipu)...
ni dok dalam ghumah siap ade Astro lagiii....
cehhh.....

ceghite kali ni pendek jee.....
setat (start) tengah tahun depan.......
Jun 2011 PTPTN ato name panjangnye....
Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional......
udah nak mule buat potongan gaji......

pade deme yg ingkar.....
senang ceghite sape yg selame ni degei (degil) nak mayo (bayar) loan kome tuu....
siap le gaji kome berkughang (berkurang).....
tapi yang awok tak paham ngape (mengapa) PTPTN berbincang dengan LHDN je???

ngape tak bincang same dengan Jabatan AKauntan Negara yg bayo gaji staff2 gomen???
ke PTPTN nak potong gaji staf2 koje swasta je????

P/S: Kesian bebudak sekaghang ni.....belom koje kome udah beghutang (berhutang)ye???

5 Responses to "PTPTN"

  1. memang bagus tu potong jangan tak potong

    ReplyDelete
  2. tapi kalo nak potong pun.....bio ikut posyen (potion) le.....ikot gaji deme.......kalo deme lagi banyak potongan daghi besik (basic).....potong le ikot yg menasabah (munasabah).....

    ReplyDelete
  3. awok dah potong stat masuk koje lagi.

    ReplyDelete
  4. Bagoih lee..... kughang2 takde le lagi deme menggago (mengagau) mencaghik duit mane nak dicekoh (Cekau) nanti niii

    ReplyDelete
  5. Is this WP theme free or premium? nice blog btw! scholarships

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss