Haghi Cuti Yang Sebok!!

Gambo??? ape gambo...gambo.....takde gambo kali ni

Buat pertame kali nye....
sejak awok ektip (aktif) balik berblog.....
haghi ni (hari ni) le entri awok tersikit.....
bukannye maleh (malas)......
tapi Sabtu dan Ahad minggu ni....
cuti minggu awok yang paling sebok....

Haghi (hari) sabtu.....
setengah haghi (hari) awok ade hei(hal)...
petang nye teghuih (terus) ke Semanggoi (Semanggol)....
menjengok Mem dan anak2 awok.......

Haghi (hari) Ahad nye pulak....
awok ingatkan bulih le beghehat (berehat)....
tapi sejak celik je awok.....
sampei (sampai) le nak pejam mate (mata) awok.....
takde mase awok nak beghehat (berehat)....

maklomle....
anak2 nak bermanje (manja) dengan ayah deme ni....
Mem pulak sebok menjage si kecik tu.....
mentue pulak asik (asyik)mengajak ke sane ...kesini....
dan awok sebagei (sebagai) menantu yang soleh...hehehe...

menjadi pilot deme haghi (hari) ni.....
jenoh jugak le awok haghi (hari)ni....
mane idaknye....
sebot je open haus (open house) mane awok tak pegi haghi (hari) ni.....
sunggoh awok tak sangke.....
ghupenye (rupanya) dok kat kampong ni....
lagi melambak majelih (majlis) ghumah terbuke (rumah terbuka) kome.....

takpele......
sesekali membawak deme berjalan....
mase yang same dapat jugakle awok membawak anak2 awok berjalan same.....
mmmm....kejap lagi bulih le tido......badan udah penat.....

besok subuh2 sapie...
awok balik ke Ipoh....
buat ape???
balik keghoje (kerja) le kome....

P/S: ghase (rasa) macam nak MC...tapi sebagei pekerja yang bededikasi......awok pegi jugak keghoje (kerja)....

3 Responses to "Haghi Cuti Yang Sebok!!"

  1. teman baghu je habih buat open house ..nampok idok sempat nok nulih ceghiter baru haghi ni..

    ReplyDelete
  2. hamboi sakan yop!

    awok pulok sibuk jadi tuan ghomah...xdpt jenjalan ke mana hari ni...xape ler ari sabtu dah jalan

    ReplyDelete
  3. cehhh...hagham tak mengajak CHor......

    Yong...
    macam awok cakap sebelom ni....awok ni jenih suke dudok ghumah....tapi bile dapat berjalan...awok berjalan betoi2...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss