Perbadanan Tabung Pinjaman Tinggi Nasional (PTPTN)



Entri awok sebelom ni berkait dengan ceghite baghu awok ni......

entri yang ni le ---> PTPTN

naseb baek le kome......
setat potong gaji ni mule tahun 2013....
sempat lagi sape yang tak bayo lagi....
untok bayo....

tunei (tunai) kan tanggongjawab kome....
bayo le....
kalo tak adik2 ato anak2 kome tak meghase le...
mane juge le deme nak caghi duit kome oiii.....
bayo....jgn tak bayo....

deme (PTPTN) sekaghang ni tengah berughusan dengan LHDN....
ni sume sebab nak masukkan rekod2 kome yang tak bayo ke dalam fail LHDN....
kome ni lee.........


P/S: Awok nunggu PTPTN jadi PTBTN...... (Perbadanan Tabung Biasiswa Tinggi Nasional).....entah bile pun tak tau leee....

6 Responses to "Perbadanan Tabung Pinjaman Tinggi Nasional (PTPTN)"

  1. elok ler bayor segera..
    kakyong ni pun tgh hangin dgn sorg minah ni.. masa belajor dulu.. tahun 1993, dia amik pinjaman mara utk beli laptop.. dulu laptop mahal.. amik pinjaman 5k..
    nak kata dia tu mesken, kakyong ni rasanya lagi lekeh dr dia.. sbb dia tu tiap2 tahun lakinya bawa holiday ke luor negara...
    yg heran tu, dah berkali2 MARA antor surat... idak juga dibayornya.. eiii, geram sungguh le dgn org mcm ni...

    dia abis belajor tahun 1997... dah 13 tahun... masih juga tak berbayor...

    ReplyDelete
  2. mujo la teman dulu idok beghutang..mun idok letih juge mayonye..gaji yg ade pun idok tawunye cukup2...hmmm

    ReplyDelete
  3. biasalah tu d....dedolu kalau dapat CGPA bagus...dianggap biasiswa la nie semuanye kena bayar...

    ReplyDelete
  4. ade jugak oghang camtu ye Kakyong???? kalo udah selalu ke obersea.....ape le sangat 5k tuuu..... bayo lee...kalo MARA tu udah patut sangat le bayo...utk oghang kite jugakkk....

    same le awok CHor.....
    naseb abek dulu awok tak ambik PTPTN ni...kalo idakkk.....jenoh membayo je lee....

    Itule Kak Nor......
    sekaghang ni.....tak kighe le dapat CGPA bagoih ke idakk...tetap kene bayo.......

    ReplyDelete
  5. ada gak ek yg liat nak bayar.. sepatutnya,duit tue gunalah ke saluran yg betul,kan?

    memang susah klu idup berutang nie..hehe

    ReplyDelete
  6. ade jenih (jenis) kengkawan awok dulu.....pinjam PTPTN bukan sebab nak belajo pun.....sebuk beli baghang (barang) lain.....yang buat downpayment beli keghete (kereta) lagi

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss