Chenta Pertame (Cinta Pertama)




Sesekali awok nak jugak le beromentik sikit2.....
bulih kan...
tapi takde le lebih2 sangat romentik nyee.....
hehehehehe....

kate oghang (orang)....
chenta pertame susah nak dilupekan.....
tak kighe (kira) le cinte monyet ke....
cinte beghuk ke.......
even chenta khinjir pun ade.....

ape je jenih (jenis) chenta nye....
kalo chenta pertame selalu berbekaih (berbekas) dalam ati (hati) untuk tempoh yang lame......
betoi ke kome???

ade yang sampei menonggeng perasnye (frustnye)....
ade yang sampei tak bulih nak idop (hidup).....
ade yang sampei tahap ndak membunoh dighi (diri).....
ade jugak yang terkejo2 kan chenta pertame die sampei sekaghang.....

tapi bese le (biasa la)......
bende kita tak pernah buat sebelom tu......
means disayangi oghang lain laaaa......
lepaih (lepas) tu oghang (orang) tu bagi perhatian lebih pade kite.....

ade jugak yang kalo bulih 24 jam nak berkepit dengan pasangan.....
tapi yang hebatnye pulak.....
bebudak bawah umor pun lagi handei (handal) bab2 ni....
maksudnye berchenta......

entahle kome....
semuenye bergantong pade oghang (orang) tu sendighi (sendiri)....
same ada nak lupekan semua kenangan die....
atopun hidop dalam bayangan kenangan lame yg menyeksa die...
kome pulak macam mane???

P/S: Tepuk dade tanye selegha (selera)........

8 Responses to "Chenta Pertame (Cinta Pertama)"

  1. salam yeop

    laaa..awak igtkan mike nk ceghite kesah cinte pertama mike kat cni...buleh juge kongsi2..idak gitu? ;p

    ReplyDelete
  2. teman sakit pd chinte ke supuloh hihihihi...

    ReplyDelete
  3. Awok jaghang nak ceghite bende2 personal awok dlm blog....awok kalo ceghite pun secaghe am...... bukan hape Yong....awok ni pemalu oghang nyee......


    Aiiii Chor..... mike ni ghamei peminat le ghopenye niii...hebat mike....

    ReplyDelete
  4. hai...D..mike dulu cam ne?????bukan ghupe 2 ke....same je...satu kapei(kapal)...kan..ntah2...lagi hebat...sebenonye...ye ke tak....

    ReplyDelete
  5. bukan ke mike pun...dolu-dolu cam 2 ke? satu kapei (kapal) gak....he..he..tapi apa-apa pun berkasih ke, bercinta ke...bertunag ke...bukanlah lesen untuk wat bebenda cam 2...kalau nak leh tapi jagalah batas susila...tetambah kalau orang yang beragama Islam......

    ReplyDelete
  6. betoi tu Kak Nor ....udah berkapel tu bukan le lesen beso kome udah dapat.......jage tatasusila.....kite oghang Melayu dgn Oghang Islam....

    P/S: alaaaa takyah le bagitau oghang lainnn....hehehe

    ReplyDelete
  7. ...tapi sekarang nie Kak Nor bukanlah ape...risau remaja-remaja sekarang lagi hebat aksinye...kekadang 2 tak hormat orang yang lalu...lalang...
    risau..risau...ngeri pun ade..
    tapi apa-apa pun didikan dari umah tu penting.....

    ReplyDelete
  8. itule paseinye......bebudak sekaghang nii...terlalu beghani dan terlalu tak hormat oghang tue ato pun oghang lame.......
    malu le sikit kome!!!

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss