Ambang Haghi Malaysia!




Situasi A = Di LondonI'm Malaysian.... Kate Ah Chong
I'm Malaysian too .... Kate Ravi.....
What a coincidence.......I am Malaysian too.... Kate Ali....
Hey.....I'm also Malaysian.... kate si Jabion Kho

Situasi B = Di Kolumpo
Gua olang Cina maaa..... kate Ah Fatt
Ayooo saya orang India ....Muthu mencelah....
Aku orang Melayu...... tegaih Ahmad....
Sia urang Sabah..... Alvin sibuk bagitau....
Eh.... aku asal Sarawak.... kate si Renjau a/l mantapp

Dua situasi kat ateh ni sekado nak bagitau....
kenape bile kite kat luo negaghe bulih je kite bagitau kite oghang Malaysia...
tapi bile kat dalam negaghe sendighi kite berbangge dengan bangse kite....
bangge dengan negeghi kite???

ate tak bulih ke kalo kite bagitau je yg kite oghang Malaysia.....
dah 47 tahun dah kome.....
Malaysia ni dibentuk.....
tu tak kighe 53 tahun Malaysia Merdeka....

tapi pemikighan ghamei oghang Malaysia maseh same sebelom 47 tahun dulu Malaysia dibentuk.....
adoile.....kalo gini le gayenye....
buatle beghape banyak slogan ato bende baghu pasei Malaysia....
selagi oghang Malaysia sendighi tak lekatkan dalam kepale otak deme....
yg deme ni oghang Malaysia....
ghentikan le Mannnn.....

tu belom lagi ceghite...
kalo oghang Semenanjong nak ke Sabah & Sarawak....
sampei je kat airport....
kite kene isi satu boghang pengesahan kite datang ke sane....
dan kalo balik kene bagi balik.......
kate Malaysia....

oghang Malaysia pun kene isi bende tu???
ishh....ishhh...ish......
apepun pade semue oghang Malaysia....

SELAMAT HAGHI MALAYSIA YG KE 47 TAHUN

3 Responses to "Ambang Haghi Malaysia!"

  1. bak kata susan lankester.. orang putih ke orang biru ke.. kite kan org malaysia..

    ReplyDelete
  2. Selamat Haghi Malaysia pade semueee.....moge Selamatlah Malaysia kiteee terchentaaaa

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss