Tercekik Susu



Sebagei seoghang apok (sebagai seorang bapa)....
yang baghu (baru) je mendapat cahayamate ketige baghu2 (baru2) ini....
awok terkesan bile membace ceghite2 (cerita2) macam ni berlaku....

Sedih awok bace kisah bayi-bayi tercekik susu..........
bukan hape....baghu (baru)je deme nak tengok dunie....
deme dah dijemput Allah.....

kalo tak salah minggu lepaih (lepas) kes bayi tercekik susu di ghumah (rumah) pengasuh di Putrajaya....
kali ini kes yang seghupe (serupa) berlaku lagi...
cumanya Bayi tersebut bersame dengan bapaknye sendighi (Sendiri)......

awok kopi pes (copy paste) daghi Harian Metro haghi ni (Hari ini)

"KUALA LIPIS: Malang bagi seorang bapa apabila bukan saja dalam proses bercerai dengan isteri, malah turut kematian anak bongsu akibat tercekik susu ketika dalam perjalanan menaiki kereta api dari Kelantan ke Kuala Lumpur, dekat sini, pagi semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 2.30 pagi, bayi terbabit, Mohamad Ayub Mohd Zainuddin berusia tiga bulan dari Manik Urai, Kuala Krai, Kelantan disahkan meninggal dunia dalam kereta api akibat tercekik susu"


kali ni catatan awok pendek je le.....
awok sedih sangat.....
pade semue jadikan ini pengajaghan (pengajaran)....
jangan tinggei (tinggal) anak kite menyusu botoi (botol) tanpe penyeliaan oghang (orang) dewasa.....
bayi-bayi ni bukan deme tau nak tolak botoi (botol) tu.....
tulong le kome....
disebabkan kecuaian kite....
bayi kecik yang menjadi mangse.....

P/S: Jage le anak2 kite!

6 Responses to "Tercekik Susu"

  1. mcm mane bulih tecekik ? Kadang2 ape yg nok jadi idok dpt kite teloh..

    ReplyDelete
  2. salam..amir dengar pun sedih...amir ada adik gak..bayi..kdg2 bila dia tidur..dia jugak di dalam hati takut2 jd mcm kes tue..mudah2mudahan tak lah ye.

    ReplyDelete
  3. itule.......tengok2 le adik kite ke...anak kite ke....kalo menyusu.......

    ReplyDelete
  4. tu ler, semoga di ambil pengajaran.. bb yg umur below 6 bulan ni jgn le kita sorong susu kat mulut dia & kita biorkan... sgt2 bahaya...

    ReplyDelete
  5. tapi ghamei yg buat macam tu kakyong....deme bukan takut pun....kang bende udah jadi ...baghu nak menyeseiii

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss