Sesekali terkenang

GAMBO??? TAKDE!!

Ampun....datuk nenek cucu tumpang lalu....
nenek...cucu tumpang kencing ye....


aduilaaa...bile dikenang balik ayat2 kat ateh (atas) ni...
kite biase sebut mase kecik dulu....
ye le.....bile lalu je tempat yang oghang (orang) kate keghaih (keras)....
lepaih (lepas) tu melepaih (melepas)kat mane yang sempat.....

kekekek......
mase bile pulak le kite ni jadi cucu hantu setan ni ye???...
memang lawak bile kenangkan zaman bueh (buas) budak-budak dulu....

itu tak ceghite (cerita) lagi....
dengan selambe je makan buah yang deme letak kat tokong deme...
yang itu takde pulak mintak ghestu (restu) datok nenek..... kekekek...

itule bile udah diajo (diajar) yang bukan2 oleh kengkawan ,adik beghadik kite....
bende yang tak patot kite takut....
kite diajo supaye takot....

tapi ghasenye (rasanya) zaman beghubah (berubah) ni....
bebudak sekaghang (sekarang) udah tak takot kot???
ye le deme kan zaman IT.....

zaman awok bebudak dulu....
mane tempat tak dighedah (diredah)????
setakat lombong, sungei, utan, semak
sume awok peghonah (pernah) ghedah (redah) dulu....
takde pulak takotnye......

tapi sebab udah diajo mintak izin....
itu yang mintak izin pade bende yang bukan2 tu....
kekekek....naif betoi mase tuuu...

P/S: takde pulak sakit peghut (perut) zaman tu ..... elok je makan buah tu...
udahle cughi (curi)... cighi daghi tokong pulak tuu...hehehe

2 Responses to "Sesekali terkenang"

  1. budak laki mmg cam tu perangai dia masa kecik...awok takde la senakei yop...heheheh...bueh!

    ReplyDelete
  2. hehehehe.....bueh sikit2 jeee...... tapi hormat lagi oghang tue...bukan macam bebudak sekaghang ni....udahle bueh....kughang hajo pulak tuuu

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss