Hiburan



Berhibur tiada salahnya....
Kerna hiburan itu indah....
Hanya pabila salah memilihnya...
Membuat kita jadi bersalah...

itule antaghe (antara) bait2 ato (atau) rangkap daghi (dari) lagu Raihan bertajuk Mari Berhibur.....
seperti yang deme cakapkan....
berhibur tu bulih je....
tapi caghe (cara) mane kite berhibur....
ato (atau) medium yang kite gunekan untuk berhibur tu yang bulih jadi penyebab kite berdose......

maklomle....
sekaghang (Sekarang) banyak tempat ato (atau) caghe (cara) untuk kite berhibur....
contohnye macam kelab malam.... ini tempat yang selalu bebudak mude sekaghang (sekarang) berkunjung.....
pade dasarnye macam tak salah kite kesane....

tapi cube kite tengok keadaan dalam nye.....
dengan lampu yang kelam....
percampoghan (percampuran) lelaki dengan pompuannye.....
tang minumnye pulak....awok tak nak sentuh le.....
nanti ade yang kate menyekat hak asasi maknusie pulakkk...

ishhhh...banyak lagi le contoh tak baik kalo awok nak letak......
tapi contoh yang paling terbaek sekali ade dalam ghumah (rumah) kite kome....
kite sedo ke idak ni???
Tibi (televisyen) le kome...

cakap je....
apebende tak ditunjuk tibi sekaghang (sekarang) ni????
setakat nak tengok oghang (orang) bolen ato sepaghuh bolen (bogel atau separuh bogel) pun bulih kome....
tak salah tibi ade dalam ghumah (rumah) kite.....
tapi caghe (cara) macam mane kite mengawei siaghan cenel (mengawal siaran channel) yang ade.... itu yang penting....

jangan sampei tanpe kite sedo....
kite menyumbang kepade wujud golongan yang terlalu suke beno berhibur.....
kalo berhibur ke aghah (arah )kebaikan tu bulih lagi le kite seghonok (Seronok)......
tapi kalo (kalau) udah menyeleweng macam mane???
jangan nanti mase tu kite sebok (sibuk) nak menyalahkan siaghan cenel (siaran channel) yang ade.....
baghu le (baru le) sebok kome kate semue tu penyumbang kepade bende tak elok.....

kome ingat siaghan cenel (siaran channel) macam Astro tu deme heghan (hairan) ke???
yang penting pade deme ialah keuntungan.....
lagi ghamei (ramai) yang menonton deme.....
makin naik le keuntungan deme......

jadi kite kene mule kawei daghi (kawal dari) dalam ghumah (rumah) kite lagi ...... bile udah wujud kesedaghan (kesedaran) dalam dighi (diri) bebudak ni......
deme sendighi (sendiri) yang akan menjauhi hibughan (hiburan) yang keterlaluan ni nanti kome!!!....

P/S : err....nengok bola berlebihan tu kighe (kira) hibughan terlampau (hiburan terlampau) ke kome???

8 Responses to "Hiburan"

  1. hibur sekadar ilangkan bosan....time takde kejer pejabat...takkan nak tido kat pejabat lak, huuhuhu...

    ReplyDelete
  2. Betoi tu.....tapi kekadang kite terlupe....... biase le tuuu...... kan melayu mudah lupe....

    ReplyDelete
  3. bulih le tuuu......tapi bulih ape tido kat opis...dok kat meja je le.....takde le sampei bentang tiko.... kekeke

    ReplyDelete
  4. dah jrg ade msa nak layan tv.. kdg2 kalo tingin nak tgk drama melayu.. g le ke tv3 online..

    tv kat rumah ni anak2 conquer tgk kartun & DVD depa,,,

    ReplyDelete
  5. itule jugak sebabnye ngape awok pun kughang nengok tibi..... anak daghe awok yang sulung....pantang depan tibi....memang itule peberet ceghite diee...

    ReplyDelete
  6. Bola ? Idok yeop.. itu kighe riadoh pikighan tuh.. errr...agok2 teman le...tp muke bini teman laboh yeop.. idok gemo la kot hihihi..

    ReplyDelete
  7. kekeke...same le kite Chor..... bile deme udah taghik muke macam tu.....awok pegi kedei mamak lee.... hehehehe

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss