Ceghite Masyaghakat (Masyarakat)

Mase catatan ni dibuat....
awok di CC di Pekan Semanggoi.... (Berukband kat sini tak cantek linenye)
diluo ujan ghintik2 (Rintik)......

Kome penah tak dalam hidop kome.....
kalo kome (kamu semua, awak semua = kate ganti diri ketige) lalu sebelah oghang (orang) yg gelap....
dalam hati kome takde bercakap ape2???...

mesti tak penah kan???....
kughang2nye dlm hati kome mesti kate camni..

'Eiii...gelapnye die'
'Mak aiii....nampak gigi je?'

itule masalah yg melande dighi awok ni....
awok cube utk tak kate ape2 pasei Hamba Allah tu....
tapi ye le.....
udah namenye Maknusie (Manusia).....

ade je kebughukan (keburukan) oghang yg kite nampak...
yg kite kompom nak komen.....
itule antaghe (antara) punce2 hati kite dlm kegelapan.....

sbbnye sesuatu kejadian maknusie tu ade hikmahnye.....
Allah jadikan sesuatu bende tu bersebab...
jgnle kite persoeikan .....

sementaghe bulan Syawal ade lagi ni....
maghile kite muhasabah dighi kite yg tak sempurne ni...

P/S: Hitam tu sekadar contoh.....banyak lagi bende kite selalu komen.....

0 Response to "Ceghite Masyaghakat (Masyarakat)"

Post a Comment

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss