Puasa Enam



Awok agak lambat berceghite (bercerita) pasei (pasal) puase enam.....
sebabnye haghi ni (hari ni) udah masuk haghi (hari) ke 20......
udah nak basi dah niii....
tapi memandangkan Syawal hanye akan berakhir pade 8 Oktober 2010.....
make awok nak uleh (ulas) jugakkk....

memandangkan sebulan Ramadan kome bulih berpuase....
ape salahnye bulan Syawal ni kome tambah dengan Puase Enam pulak....
sekughangnye amaln sunat kite ni dapat le menambah amei (amal) kite yang awok gahse (rasa) tak pernah nye cukop...
kalo kite ghase (rasa) cukop pun tapi sempurne ke amalan kite tu???
jadi inile masenye kite nak menambah amei (amal) kite.....

Puasa Enam bulih dilakukan secaghe (secara) berterusan enam haghi (hari)......
dan juge bulih dilakukan secaghe (secara) selang seli....
tapi dengan syaghat (syarat) masih dalam bulan Syawal le kome....
terpulang pade kome....nak buat caghe mane.....

khaifiat dengan syafaat daghi (dari) puasa enam ni ghasenye kome semue udah tau....
kalo tak tau pun kome bulih caghi (cari) kan....
alaaa....pasei seolah2 kome berpuase selame setahun tuuu

P/S: maseh tak setel lagi...... banyak beno open haus kat kawasan opis awok ni yang kene pegi....tak pegi....kecik ati pulak tuan ghumah!!!

4 Responses to "Puasa Enam"

  1. Oghang ghumoh teman pose sepuloh..temasuk yg 'itu' laa..

    ReplyDelete
  2. awok lagi lame Chor....oghang ghumah baghu bersalin ni.... oghang pose Ramadan + puase 6.... awok....huhuhhu...panjang lagiii...

    ReplyDelete
  3. Errrrr.....kene sembang sambei ngeteh baghu bulih...hihihi

    ReplyDelete
  4. itu sebaeknye Chor.....baghu panjang ceghitenye niii...hehehe

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss