Ceghite (Ceghite) Indon



Awok tak sampei tahap kat ateh (atas) ni lagi

Awok heghan (Hairan) sungguh la dengan cenel (Channel) tibi (TV) kat Malaysia ni....
ape idaknye.......
haghi (hari) ghaye (raya)ditunjuknye deme ceghite Indon.......
haghu (haru)betoi leee....

nampak beno (benar) le betape (betapa) deme ni tak sensitip (Sensitif)langsong....
mane le semangat petriotik (patriotik) deme ni......
pade awok le.....
dengan keadaan sekaghang (sekarang) ni....hubungan Malaysia dengan Indonesia yang agak goyang........
ditambah pulak dengan demontrasi2 yg puak2 kat 'sane' tengah buat ni......
patutnye kite ...kalo (kalau) pun tak bedemontasi setidaknye kite boikot ato (atau) jangan tunjuk ceghite2 deme kat tibi kite......

alah bukan untuk selamanye pun.....
dapat sampei semue ni jadi suam2 kuku atopon (ataupun) puak2 kat sana tu jadi lupe....
kome tunjukle balik......

awok tak nak komen daghi (dari) sudut politik....
walopon macam2 dalam pikiran awok yang buatkan awok pikir kejadian2 kat Indon tu ade berkait dengan politik....
baik Politik Malaysia atopon (ataupun) Politik Indonesia....

macam siaghan (siaran) tibi (tv) cenel ASTRO....
lupe dah ASTRO RIA ke ASTRO PRIMA....
haghi (hari) ghaye sampei le ghaye ke beghape (berapa)....
tetiap malam deme nunjuk ceghite hantu Indon....
ceeehhh.....

itu kite tak ceghite lagi siaghan (siaran) waktu petang ato (atau) tengahari kat tibi pulak......
ceghite bersighi (cerita bersiri) Indon bersepah2.....
udahle pelakonnye semue oghang yang same.......

ermmm.......cenel tibi (channel tv) deme peduli ape..... yg deme nak kejo (kejar)...rating deme naik.....cehhh

P/S : daghi (dari) tunjuk ceghite Indon....baek kome tunjuk ceghite Tamil Malaysia ke.....Cina Malaysia kee.....takpon buat le sekali sekala ceghite oghang Asal.......

2 Responses to "Ceghite (Ceghite) Indon"

  1. mane idak ghameinye (ramainye)..... di letaknye deme.... pelakon pompuan yg cun-cun....yang lelaki pulak deme letak yg jambu2....suke le bebudak nengoknye....padehei (padahal) jalan ceghite( cerita) lebih kughang (kurang)je..

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss