Ghaye Yang Penat...





Awok bukanle jenih maknusie yg gemo berjalan.....
itu sebabnye awok suke dudok dekat ghumah......
kalo bulih haghi cuti tu mmg awok taknak keluo ghumah.....
maklumle udah penat berkejo 5 haghi kan???kan???

tapi bile awok dapat je peluang berjalan.....
awok akan gunekan peluang yg ade utk berjalan sehaghi suntuk.....
selagi tak gelap bumi ni......
selagi tu le awok akan bawak famili berjalan.....

COntoh terbaek adalah haghi ghaye kali ni.....

Ghaye pertame......
Disebabkan ghaye jatuh haghi JUmaat.....
jadi awok ghancang nak mule menziarah jighan tetangge kat area ghumah awok dulu.....
pagi lepaih semayang ghaye....
macam biase le...
awok sefemili ke kubor arwah Ayah......
teghase syahdu oooo......
udah 5 kali kami beghaye takde Ayah.....

lepaih je semayang ghaye.....
operasi berjalan pun bermule.....
udah 3-4 bijik ghumah jighan tetangge dah dijelajahi.....
awok n co. mule meng'ambush' ghumah sedaghe maghe bermule daghi ghumah opah di Sg Tapah....senang ceghite camni ghope perjalanan awok sefemili....
Kg Sg Tapah,Manjoi -----> Batu 6, Tambun ----> Batu 5, Tambun (kat tempat2 ni bukan sebuah ghumah je kami ambush ye......kughang2 3-4 bijik sekali jalan....
sudahnye......pukoi 12 tgh malam jugak le awok sampei ghumah.....


Ghaye kedue.....
Pagi je awok n co. mule kan tour ....
sambong balik perjuangan yg belom selesei semalam......
nak ceghite panjang2 kang kome ngantok......
tapi camni carta perjalanan awok ghaye kedue ni....
Bandar Sunway, Tambun ----> Bukit Gantang ----> Semanggol.....
jem nye jgn ceghite le......
jem di hiway lepaih RnR Sg Perak.....
dengan jem di Bukit Gantang.....
maklomler...jln dalam.....
ghamei anak2 balik kg.....

huiiissshhhh....
sebenonye menaip ni pun penat je ghasenye.....
tapi.......tangan ni udah gatei.....
tak bulih nak tinggei......

P/S: Walopon penat.....tapi awok seghonok.....
bio anak2 awok dgn adik2 awok kenei pakcik-makcik.....tok2 sedaghe deme.....
masih menanti ape progrem ghaye ketige D_08 n co???

0 Response to "Ghaye Yang Penat..."

Post a Comment

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss