Terkenang lagi - Opah


sengaje letak gambo Opah Upin & Ipin

Dia seorang tua
Pengasih dan penyayang
Tak pernah hidup duka
Bersama keluarganya

Ini kisah anaknya
Empat orang semuanya
Seorang tiada punya
Yang tidak pernah berkeluarga

Dalam suasana keluarganya
Dia serba tak kena
Namun hatinya tetap riang
Walaupun hidupnya seorang

Diantara cucunya
Tiga yang amat dikenali
Mengikut ragam dunia
Muda mudi

Inilah kisah keluarga
Opah dengan anak cucunya
Tak pernah hidup sunyi
Suasana
Suka duka

Bebudak sekaghang ni ghasenye (rasanya)tak tau kot lagu kat ateh (atas) ni....
silap2 yang sezaman dengan awok pun tak tau lagu ni.....
tapi kalo awok sebut drama bersiri tempatan kat tibi1 dulu....
nama rancangan Opah..... kome ingat tak???

ala zaman ni mane ade remote control....
nak tuko cenel kene tekan dekat tibi.....
cenel yang ade pun tibi 1...tibi 2 ... itu pun setat tengahari ke petang.....
tengah malam udah abeh siaghan (siaran)....

tibi 3 pun 1984 ke 1986 baghu ade...
dulu layan RTM je......
berbalik pade ceghite Opah tadi....
awok ghase (rasa) ini le ceghite (cerita) drama Melayu yang tunjukkan suasane kekeluargaan dan masyarakat Melayu yang betoi.....

kome ingat watak Joyah???
ghasenye (rasanya) Norlia Ghani yang bawak watak ni....
memang kecoh betoi bile watak die keluoo...
maklomle name pun Joyah....memang kepoh leee...

dok malam2 soghang (sorang2) mule le melayan peghasaan (perasaan)...
uhukss....

P/S : Rumah Kecil Tiang Seribu pun best.....Rumah Kedai pun best.... antaghe (antara) drama peberet mase bulan pose....

8 Responses to "Terkenang lagi - Opah"

  1. tetibe rindu kat Opah di Bendang (belah ayah)
    Al-Fatihah buat arwah Pan ( belah Mak)
    moga sejahtera di Sana...

    ReplyDelete
  2. salam..opah nenek kan?
    hurm..nenek amir dah lama pergi..tetapi pemergiannya amat terasa..bagaikan semalam ia berlaku..

    ops! haha..lain topik..

    best ke citer nie? amir rasa amir tak sempat tgk kot..hehe

    ReplyDelete
  3. haah... citer Opah... ingat lagi... mmg best citer tu... ada watak nama burn.... ada Yasmin Yusoff kan.. kalo tak silap ler..

    ReplyDelete
  4. Selain deghama Opah.. teman gemo ceghite Tok Perak.. ingat ? Haghap mike idok ingat la ..idok le asik seghopeeee je...hihihi

    ReplyDelete
  5. kalo camtu awok tak ingat le....... awok ingat drama anjang aki je.....hehehe.....kang same dengan mike pulakk

    ReplyDelete
  6. haaaa betoi le tu Encik GOrilaa........ Burn tu cucu Opah dalam drama tuuu.....di dunia nyata ni musti deme dah beghanak pinak dah tuuu

    ReplyDelete
  7. takpe Amir.....awok memule memang nak buat entri pasei opah sendighi....tapi tetibe teghingat ceghite Opah..... nanti2 awok buat entri pasei Opah awok pulakkk.....opah yang garang....tapi baik hatiii

    ReplyDelete
  8. same le awok...Opah belah AYah udah 5 tahun meninggei.... takpele...kite sedekah Al _fatihah.... moge deme tenang 'disana'.......

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss