Kawen (Kahwin) Banyak???


Sekadar gambo hiasan

Satu .............banyak-banyak
Due..............Sikit-sikit
Tige..............Jaghang-Jaghang
Empat..............Kadang-Kadang

Haaa.....dialog di ateh (atas) ni meghupakan (merupakan) dialog daghi (dari) ceghite (Cerita) Nujum Pak Belalang.....
kenape laaaa awok buat entri pasei kawen empat kali ni ye???....
Dalam Islam......umat maknusie (manusia) digalakkan berkawen (berkahwin)untuk mengelakkan daghi berlakunye maksiat dan keghuntuhan (keruntuhan) akhlak selain daghi (dari) menambah bilangan umat Islam di dunie.....

Bukan ape awok kekadang terpikir (terfikir).....
kalo yang ade satu ni pun kekadang kite tak bulih nak adil.....
maksudnye.....ye le bile udah ade anak.....
kasih sayang kite kompom terbahagi antaghe (antara) isteri dan anak-anak.....

kalo yang satu ni pun kite tak bulih....
macam mane dengan deme yg ade lebih daghi soghang (sorang)ye???
macam mane ndak adil dengan semue isteri yang ade kan???
biasenye yang nombor 1 ni isteritue....

yang no 2 pulak tue jugak....
tapi tak setue yg nombor 1....
yang nombor 3 kompom yang sedang2 je....
tak tue dan tak mude.....

dan yang nombor 4 ni biasenye yang paling mude......
haa.....macam mane kome ndak adil camni????
belom ape2 kite dah bagi kategori pade isteri-isteri kite (deme yg kawen banyak tu lee!!....bukan awok)
susah kome.....bende2 yang melibatkan hati dan peghasaan (perasaan) ni bukan senang kite nak kawei (kawal)......

kekadang oghang (orang) bulih sembunyikan peghasaan (perasaan) die.....
tapi dalam hati ........Allah je yg tahu....

bile musim ghaye (raya) pulak kampong sape yang kome ndak balik???
tak jadi konflik kalo camtu???
kalo dapat pulak jenih (jenis) semue yg keghaih (keras) hati.....
semue ndak balik kampong sendighi jugak......

amacam????
udah berkighe2 (berkira-kira) ndak pasang lebih daghi (dari) satu???

P/S: Awok bio yang satu ni dulu lee......hehehe

6 Responses to "Kawen (Kahwin) Banyak???"

  1. errr.....awok pun no komen....heheheh..... mike macam suke je Chor

    ReplyDelete
  2. kekekeke...belom cube belom tahu Chor....tapi betoi jugak Chor.....mane lalu .....kekeke....

    tapi bio le yang satu niii.....

    ReplyDelete
  3. ehemm..!
    amboi kaum adam laju bebenor bab2 ini yer...

    tp kan..kalo awok jadi org laki,pikior beratuih kali juge nk psg cwgn byk2 ni..rasaenye mmg x mampu..nk lyn anak bini,mentua lagi..sedara mara lagi..haihhh idok le teman...

    ReplyDelete
  4. heheheh....bukan lelaki le namenye kalo takde dalam pikiran bende2 macam ni....

    tapi pade awok punn...biole stay dengan yang satu ni....bukan hape...takot tak dapat nak adil....hati dgn peghasaan bukan bulih main2....kesian nanti deme.....means anak bini

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss