SMS




Wak....watpe?
aq jupe kt sane..
mane skunk ....
awok gune sekado bebeghape contoh yang awok penah dapat

SMS kat ateh (atas) ni kalo kome beghumo (berumur) 20an ato (atau) bebudak sekolah lagi ....
ghasenye (rasanya) takde masalah buat kome nak baleh (balas)...
sebab kome paham....

tapi bayangkan kalo SMS ghope (rupa) tu kome anto (hantar) pade yang beghumo (berumur) 30an ke ateh (atas).....
tak menggaghu (menggaru) kepale deme membacenye......
ambik mase lame deme nak paham (faham) ape bendenye si penghanto (penhantar) cube nak sampeikan........

SMS ni pade dasarnye bagoih (bagus) keghane (kerana) mesej yang kome nak sampeikan tak perlu ditaip panjang2......
tapi dalam mase yang same jangan le kome meghosak (merosakkan) bahase terlalu teghuk (teruk) sampei tak paham (faham) oghang (orang) membacenye.....

kalo awok le.....
memang cukop tak gemo dengan SMS macam ni....
kughang2 (kurang2) awok menggunekan Bahasa Perak ....
yang awok ghase lagi ghamei (ramai) paham (faham) daghi (dari) Bahasa SMS yang berteghabo (berterabur).......

tapi nak salahkan sangat bebudak ni gune Bahasa SMS yang penin (pening) ni pun tak bulih sangat......
sebabnye iklan-iklan kat tibi pun udah banyak gunekan bahasa2 SMS macam ni.....
ermmm....nak tak nak kite2 yang udah ke tahap 'oldies' ni kene le belajo bahasa2 deme yang awok ghase (rasa) makin sofistikated dan makin jimat setiap haghi (hari)

P/S: awok nak gune MMS je.....tapi henset awok jenih zaman batu....bulih ke???hehehe

0 Response to "SMS"

Post a Comment

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss