Syahdu di Haghi Ghaye



Pejam celik...pejam celik......
udah dekat sangat kite nak ghaye....
yng tue seghonok nak beghaye....
yg mude lagi le pulak.....

Ndak2 lagi kalo dapat beghaye dgn sanak sedaghe kaum keluarge....
dgn apok kome....mak kome..... adik beghadik kome....<--- kalo bujang lagi....
buat yg udah kawenn.....seghonok beghaye dgn wife ato suami dgn anak2.....

Untuk tahun ni udah masuk tahun kelime awok beghaye sebagei anak yatim....
Arwah Ayah awok meninggei pade 2 Mei 2005....
genap dua bulan lepaih Opah awok (Mak pade Arwah Ayah)meninggei....
Opah meninggei pade 2 Mac 2005..........

Tahun pertama beghaye tanpa ayah.....
walopon mase tu awok udah tue bangke....
tapi ghase sunyi tetap ade......
maklumler.....
sebelom2 tu awok pegi semayang ghaye dgn Arwah.....
Malam ghaye....kami same2 oghang kampong bertakbir daghi ghumah ke ghumah.....

Awok ngaku.....awok bukanle anak terbaek yg penah Arwah ade....
bukan anak yg palen soleh buat Arwah....
tapi kesempatan yg ade ni selagi masih ade napeh....
selagi nyawa masih dalam badan...........
awok akan sedekahkan doa utk Arwah Ayah.....
Insyallah...

Jadi pade kome yg maseh ade oghang tua tu.....
hargaile megheke.....
kenang jase megheke...

2 Responses to "Syahdu di Haghi Ghaye"

  1. Salam yop,
    Betui labun mike tu yop, tengah ade oghang tueni layan le elok, kalo dah tak mandang ngobak macamana beghibu kali nonggen ponggong kelangit ijak dapat balik kembali kedunie ini. Banyak fadhilat dah hikmah nye bile kite menghormati dan melayani deme. Kebanyakan oghang sekarang ni deme hanto mak bapak deme ke ghomah oghang2 tue kan tak sedih tu. Teman pun mak dah apak dah jadi arwah. Same2 kite sedekahkan Alfatihah buat deme makbapak mike dan teman. AlFatihah......

    ReplyDelete
  2. Salam Chor...
    Betoi tu Chor.. oghang sekaghang ni mak bapak udah jadi macam beban pade deme...kalo bulih nak elak daghi dudok same2...... deme lupe kalo tak sebab maka bapak deme tu.....takde mane nye deme kat dunia niii....
    Al Fatihah juge buat Mak Bapak...dan selughuh Umat di dunie...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss