Anak Bulan Keluo Awei??




Heboh sekaghang ni seMalaya.....
bile ghamei yg percaye Haghi Ghaye bakei jatuh haghi Khameh ni......
abih sume kelam kabut bile dengo je ceghite niii....

ghamei yg panik....
sbb ghamei bagi alasan deme dah amik cuti haghi khameh.....
ape le yg susah sangat ....
kalo betoi le pun ghaye jatuh haghi KHameh...
kome bawak je le cuti kome kedepan......

ishh....itu pun susah nak pikir ke???

tak payah le kite susah2 hati bile dengo kabo ghaye jatuh haghi khameh.....
ilmuwan2 Islam dgn ahli2 Falak dah buat perkighean yg tepat.....
berdasarkan pade Rukyah...atopon ngintei anak bulan....
awok bukanle oghang yg paling sesuwei berceghite mengenai caghe deme mengire....
ato caghe macam mane deme ngintei anak bulan ni.....

caghe paling senang sekali kome nak tau ghaye jatuh haghi ape.....
malam haghi ghabu nanti kome dok tergongok depan tibi.....
kome tunggu le kemunculan istimewa Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Melayu.....
tunggu je le die enauns.......

cehhhh.....kome ni ...pose ndak je lambat....
tapi ghaye kalo bulih besok kome nak ghaye ye????

Sabo!!

5 Responses to "Anak Bulan Keluo Awei??"

  1. hishh bior benor ghaye ari khamis !

    awok tak ready kalau macam tu...huhuhu....kalau iye le benor,beghaye dlm kegheta dan kapal teghobang le kami...

    ReplyDelete
  2. heheh.. kelakar plak bila baca hal ni.. ade few blog yg up n3 pasal ni...

    ReplyDelete
  3. aik.....
    yong tak tau ke bende ni dah heboh satu Malaya.....
    sume dok hinggo ghiso ghaye jatuh haghi khameh,...yong ghaye mane??? Sabah...Sarawak????

    Kakyong....
    itule paseinye....
    mmg lawak.....udah jadi kelam kabut....

    ReplyDelete
  4. agoknye kalo ghaye hari sabtu, kompom separuh dari oghang meleysia jadi gila.

    ReplyDelete
  5. maunye tak gileee....... kalendar udah letak haghi JUmaat 1 Syawal........ tetibe lajak ke haghi Sabtu pulakkk.......abeh sume plan nak eksen kat oghang kampong nak nayang keghete baghu..... gelang baghu sume kene pospon

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss