Nihongo




Konnichiwa!!!....

Hajimemashite
Watashi wa Shahril desu....
Mareeshia kara desu.
Doozo yoroshiku.....



Itule antaghe dialog2 awei mase aku dihanto berkeghusus Bahasa Jepun tahun 2008 dulu kat Intan PJ....
walopon keghusus ni keghusus Basic je......
tapi pengalaman diajo oleh cikgu yg mmg asei Jepun....
yg Bahasa Inggeris ye hampeh....
Yg Bahasa Melayu nye lagi le ke laut.....

senang ceghite dalam hidop die ni hanye ade Bahasa Jepun atopon Nihongo
Bahasa lain mmg tak wujud.......
takpeleee...... mmg oghang Jepun le yg patut ajo Bahasa Jepun kan...kan.....
die yg kami panggei sensei.....meghujuk kepade cikgu.....
mmg lughuih....... dan mase paling deme jage.....
kalo pukoi 8...... pukoi 8 le kene ade....

lagi satu pengalaman yg tak dapat aku lupe ialah....
ghupe2nye aku ditempatkan dengan deme2 yg bakei bertugeh kat luo negare....
aku je yg dok domestikkk.....
agaknye sebab Ipoh ghamei oghang Jepun kot......heheheh

jenuh le kami sume ni dok menghapei ayat2 bahase Jepun......
lagu2 Jepun.......ape saje pasei Jepun.....
sepatutnye aku kena lalu lagi 3 step keghusus Bahasa Jepun ni ....
sampei ke peghingkat Hiragana ke Katagana......
aku dah lupe.....iaitu peghingkat menulih Bahasa Jepun.....

takpele......nanti2 aku sambung le keghusus ni........
satu je yg aku pelik nengok oghang Jepun ni....
ghupe-ghupenye selame ni deme tak bulih sebut hurup R.....
udah ghupe oghang Perak.......
tapi deme lagi teghuk.....
sebut deme sebut R bunyinye L.....
kekekeke....

ok....
Sayonara Daisuki Nahito

2 Responses to "Nihongo"

  1. kalo jepun tak leh sebut R.. camner depa sebut sayonara..

    belajor bse jepun ni.. koje mana?

    ReplyDelete
  2. kalo Kakyong dengo betoi2 deme sebut sayonara......bunyinye sayonala.....tapi L yg dalam.......kite tak peghasan sangat.....
    awok koje Tourism Malaysia....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss