Ceghite - Masyarakat

Errmmm....
Sedih bile terbace 2 kes pembunuhan yg berlaku semalam...
ape nak jadi dengan Negara kite sekaghang nii...
kes2 pembunohan ni selalu sangat le kite bace ato dengo .....

Kes 1
Kes Samun dan Bunoh Ustazah dan anaknye (umor 10 tahun) di POrt DIckson....
Ustazah ni dipahamkan tinggei dengan anaknye berdue....
setelah hasben beliau koje kat Mesir....
si pembunoh tu pun ape sangat le Ustazah dengan anaknye yg 10 tahun tu bulih buat pun pade kamu......
Udahle deme diikat kedue kaki & tangan.....
muke pun ditutop.....
Pompuan dgn kanak-kanak yg lemah yg kamu ragut nyawe tuuu....
mmg takde hati peghut betoi si lahanat tuuu....

Kes 2
Kes Pembunohan seoghang ibu tue di Pantai Remis....
Juge dipahamkan bermotipkan samun dan bunoh.....
mangse juge di ikat kedue kaki & tangan dan mulot disumbat dgn kain....
sudahle sekse dibuat camtu....
mangse dibiokan terlentang dan diselimut dgn selimut tebei.....
sehingge ke akhir napas mangse....

Pade pehak yg berwajib jalankan tanggungjawab kome....
bawak le si lahanat2 yg terlibat dlm due kes ni ke muke pengadilan.....
bio mahkamah dunie tentukan naseb deme....
mahkamah di 'sane' nanti itu antaghe deme deme Pencipta deme....

Al-Fatihah utk ketige2 mangse.....
kughang daghi seminggu lagi Muslimin & Muslimat bakei beghaye....
2 musibah yg berlaku ni kompom akan meghencatkan ghaye keluarge mangse....

2 Responses to "Ceghite - Masyarakat"

  1. yg kes 1 tu ade tgk dlm tv.. sedey menyayat hati sungguh..

    kes2 tu tak perasan pulak.. pantai remis belah mana tu.. kampung mak kakyong tu...

    ReplyDelete
  2. udah bese dah kite dengo kes2 bunuh sakaghang ni kat media......udah melampo sekaghang ni.....even dok ghumah pun udah tak selamat sekaghang ni...

    Kes kat Pantai Remis tu kalo ikut beghite kat Permatang Raje....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss