3 Masa Kena Jaga




Konpius dengan tajuk entri awok???...
takyah pening.....
entri awok semuenye ringan2 jee....
takde yang bagi kome penin memikio (pening memikir)nye....

3 mase sensitip (sensitif) yang awok kate kene jage ni sebenonye untuk pompuan yang udah beghumahtangge (berumahtangga) je....
tapi pade yang tak kawen (kahwin) lagii......
bulih je ambik ni sebagei (sebagai)panduan kome....
dan mase2 ni adalah semase kome berhadapan dengan pagha (para)suami kome....

Macam ni....
Mase Pertame
Mase Lapo....
Haaa.....mase laki kome lapo ni.....
kome jangan le cube2 nak buat lawak yang agak tidak ceghodek (cerdik).....
sebabnye....
udahle laki kome lapo....
bulih pulak kome tanye macam ni...
'Abang, kalo dapat makan lauk dagen (daging) ghuse (rusa) sedapkan bang???'
uiiiissshhhh kebaghangkalian (kebarangkalian) kome dapat penampo tu tinggi kalo soalan macamni ditanye mase die tengah lapoo...

Mase Kedua....
Mase Ghehat (rehat)....
mase ghehat (rehat) ni awok andeikan(andaikan) mase laki kome baghu balik keghoje (kerja).....
dan tak sempat lagi die letak kaki dalam ghumah (rumah) .....
kome udah setat (start) membebei (membebel).....
uiiissshhh...elakkan le kome buat bende ni....
memang caghi naeh(cari nahas) le komee....
kawan tu penat tak habeh (habis) lagi.....
kome udah bukak ghedio (radio) bughuk (buruk) kome...

Mase Maghah (Marah)....
Ini le mase yang palen (paling) bulih kome elakkan daghi (dari) berlaku.....
baik lelaki ...baik pompuan....
sebabnye lelaki ni kalo maghah (marah).....
deme palen (paling) pantang kalo kome jenih (jenis) menjawab.....
dan pantang jugak kalo kome diyam (diam) jeee.....
caghe palen (paling) baik......
kome anggok jeee.....
dan geleng kalo tak betoii.....
itu sebabnye banyak perceraian berlaku mase tengah maghah (marah)...
sebabnye udah due2 tengah paneh (panas)....
berjawab2 pulakkk....
memang jadi punce lee....

errr....kome penah ke dengo oghang (dengar orang) berceghei (bercerai) mase tengah seghonok (seronok)???....hehee....

P/S: ini daghi (dari) sudut lelaki....nanti2 mase pompuan yang lelaki kene tau....

10 Responses to "3 Masa Kena Jaga"

  1. i mmg suke sakat suami i...3 masa tu dah buat dah...syokkk...woooo...tapi tak tentu jugak..tgk 'hangin' pasang ke surut...silap2 i yg tampo dia, hahahaa...

    ReplyDelete
  2. bagoihnyeee tips kome ni yop !

    tp alhmdllh le laki awok xde mcm tuu walau ape keadaan punn...

    ReplyDelete
  3. ooo...suke kaco suami ye???.. sesekali tengok kalo laki mike pulak yang kaco mike....memang bughuk padahnyee.......ke cik eMMe ni memang garang??? hehehe

    ReplyDelete
  4. Heheheh...
    Yong Ummi Hanie...
    bende ni awok ambik mase dengo tazkirah Ustaz kat kg haghi tu..... kalo ikot bany k bende yang dikabo.....tapi banyak yang awok terlupe nak tulih.....awok ambik point die jee...

    P/S: bersyukur le yong dapt laki baik macamtu..... tahniah

    ReplyDelete
  5. ;) kena bertolak ansur... kena pandai pikat hati pasangan..jangan dua2 keras kepala :D

    ReplyDelete
  6. jenoh le laki cik eMMe ni menepih.....udah bini die garang...

    ReplyDelete
  7. sepatutnye camtu cik Dni....tapi biase lee... bile due2 keghaih kepalee.....itu yang jadi macam2 tuuu

    ReplyDelete
  8. beceghei mase seghonok ??.. mcm idok nok paham sesikit.. tp teman bukan jenih yg mike labun... sebab.. bukan teman takut bini..cume bini idok takut kan teman...
    mane nok caghi ilmu penggeghun ni yeop ? hihihii...

    ReplyDelete
  9. memang takde le CHor....mane ade oghang berceghei mase seghonok..... laaaa....same le kite.... awok memang tak takot bini....tapi bini pula tak takotkan awok niii...... ghasenye elmu ni bulih kite tanye dekat Yop TInuj atopon Yop Sharok kott.... deme oghang lameee CHorrr...lagi kuat elmu pengeghun nyeeee...hehehe

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss