Republic of the Union of Myanmar

yang lame...tamat tempoh semalam



bermule semalam

Ambek kome......
sesekali awok berceghite (bercerita) hei2 (hal2) negare ASEAN pulakk........
sebelom ni asik yang berkaitan dengan Indonesia je.....
kali ni awok pilih subjek Myanmar....

awok tertaghik (tertarik) nak berceghite (berceghite) pasei Myanmar ni bukan hape......
sebabnye mulai daghi (dari) semalam....
deme udah bertuko Bendeghe (bendera).....
name penoh deme sekaghang (sekarang) Republic of the Union of Myanmar atau Republik Kesatuan Myanmar.....

Lagu kebangssaan pun baghu (baru).....
tapi buatle tuko le macam mane pun.
oghang (orang) dah kenei (kenal) Myanmar sebagei (sebagai) Burma.....

P/S: maklomle ghamei (ramai) oghang (orang) Myanmar kat Malaysia ni kan....

10 Responses to "Republic of the Union of Myanmar"

  1. org myanmar hensem kan..kan..heheheh...

    ReplyDelete
  2. idok le teman tau.. baguih le kamu ni..

    ReplyDelete
  3. hensem ke cik eMMe???..memang kene pakei spek le kalo gayenye camni....ghabun kot cik eMMe ni....heheh

    ReplyDelete
  4. sebab mike tak tau le ....yang awok kabo ni cikedaejai ooiiii

    ReplyDelete
  5. baru tau!
    thanks!
    suka bendera republik tu! :D

    ReplyDelete
  6. tapi macam bendeghe negare2 afrika jeee

    ReplyDelete
  7. ramai orang myanmar jual kat pasar malam di sini :D

    ReplyDelete
  8. itu yang tak bulih tuuu......oghang kite pulak yang meghempat dekat negare sendighi....

    ReplyDelete
  9. kakyong pun baru tau bendera depa dah tukor..

    ReplyDelete
  10. awok pun sebab terpegahsan je...kalo tak awok tak mau buat entri nii KakYong

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss