Kisah Awok dan Motor


nak pakei X5 tak dapat lagii...awok pakei EX5 je lee....

Sempena haghi (hari) Jumaat dan pagi yang mulie ni....
awok nak berceghite (bercerita) satu kisah tragis yang terjadi sendighi (sendiri) pade awok.....
bukan niat awok nak menagih simpati....
jauh sekali nakkan belaih (belas) kesian....

awok sepanjang ketiadaan mem awok ni...
memang tetiap haghi (hari) awok ke opis naik moto ....
dan memang awok ghase (rasa) bahagie le bile ke opis naik moto ni kome.....
ye leee...jalan kat Ipoh ni takde le sesak mane pun....

kalo awok meghempit (merempit) pagi2 ke opis....
daghi (dari) ghumah (rumah) awok (Pengkalan Pegoh) ke opis...
mengambik mase cume 10 - 15 minit je.....
itu pun awok bawak rileks je tuu....

nak dijadikan ceghite (cerita)....
pagi ni....
tengah2 syok meghempit (merempit)....
moto awok tersenggok2 di area Pasir Puteh (satu tempat di Ipoh le)....

ahhhh.....sudahhh......
awok dah agak......minyak habehhh (habis)....
awok beghentikan (berhentikan) motor awok....
dan menelipon kawan awok......

perbualan awok dengan die macam ni....
'******** (name mintak dighahsiyekan (dirahsiakan)..... kat mane mike Chor???
kawan awok menjawab....
'awok kat area Pasir Puteh'

Awok :'haaa....cantek le tu.... nak mintak tulong sikit le *********'

Kawan:'mintak tulong ape nye Yob???'

Awok :'motor awok habeh minyak le Chor....memandangkan mike ade dekat dengan awok ni....bulih ke mintak tulong belikan minyak baghang (barang) seliter due').....

Kawan: 'kekekekeke......(issshh...pasei ape pulak kawan awok ni gelak?)Yob.....awok ni pun tengah nolak motor ni.....tayar motor awok pecah.....'

Awok :'wakakakakaka......awok same2 gelak.......awok ingat nak mintak tulong mike....ghupenye (rupenye) kite seghupe (serupa)....wakaakakakakak....

itule antaghe (antara) dialog sedih awok dengan kawan awok....
kejap tadi ni....
awok dengan die secaghe (secara) berduet menolak motor bersame2....

P/S: penat ni komeee....... kekekekeke..

16 Responses to "Kisah Awok dan Motor"

  1. lorhhh... senasib ghopenye... hehe... takpe2. leh kali isi minyak cukup2 tau...

    p/s; kelantan pun ada pasir puteh :D

    ReplyDelete
  2. wakakaa~kesiannye,, tu la risiko kalo naik motor...bile2 masa je ade je halnye...tapi, mike tak pasan ke minyak motor nak habis???

    ReplyDelete
  3. adoyai.. sian awok kna nolak motor pepagi.

    masham la masok opis.. mesti ada bauuu punye hehe.. :)

    ReplyDelete
  4. xpe, leh eksesais pagi2 smbil nolak motor..ekekekeke
    (erk, maap ye, ayat kat ateh nih gurauan semate2)

    ReplyDelete
  5. cik Dni...
    itule paseinye...nak mintak tulong...ghupenye member pun tengah nolak motor.....kekeke

    ReplyDelete
  6. cik eMMe....
    tadi sebelom bergerak tadi konfiden sempat minyak sampei opis...... ghupenye tak semapt...kuikuikuikui....

    ReplyDelete
  7. wanbu....
    awokkk....macam mane peluh pun....still wangiii...mentenn....kekeke.....

    ReplyDelete
  8. cik Hanibi.....
    awok tak kesah tang nolak motor tuuu....yang awok kesahkan....muke tebei menolak motor.....aduilaaa...muke je nsemmm.....kekeke.....

    ReplyDelete
  9. kesiannye...
    kita nak tolong tolakkan jauh sgt,
    so, kita tlg baca jer N3 ni..aci tak??aci tak?? :)

    ReplyDelete
  10. berdua lebih baik... hehehehe


    (V_V) Salam kenal..!

    ReplyDelete
  11. takpele makdaraa.....dah bace entri ni pun udah kighe macam tolong jugak leee....

    ReplyDelete
  12. ye...berdua lebih baikk...tapi menolak motor berdua memang tak baik..... asap kete kene muke...uhuksss

    ReplyDelete
  13. aik..tak kan soghang tu je mike mintok tolong yeop..? mane yg lain..kalau dekat, konpem teman datang tolong..jadi teman mcm MDT la..tolong mace N3 je..hihihi

    ReplyDelete
  14. yg lenlain CHor...deme naik keghete....maleh nak mintak tulong deme...kebetulan pulak member awok yg tu satu jalan dengan awok...... jadi leee....mace entri ni pun udah bagoih dahhhh...

    ReplyDelete
  15. time...akseh...time.aksehhh.... cik Nur Azila Ismail...ade jugak yg pahammm...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss