Berbudi Bahasa kah kita????



Budi Bahasa Budaya Kita....
itu kempen yang gomen buat....
siap ade lagu lagiii....
alaaaaa yang Dato Siti nyanyi tu leeee.....

tapi berjaye ke kempen ni???
atopon sekado retorik je???
perghhhh sesekali berhiperbola.....

sebabnye buat le banyak mane pun kempen.....
tapi dalam hati dan jiwe masyaghakat (masyarakat) kitee udah ilang sume bende2 elok yang dikaitkan dengan oghang (orang) Malaysia macam berbudi bahase....lemah lembut.... berbudi pekerti.....
ghentikan (hentikan)le......
buat membazir duit jeee.....

lagi maju kedepan kite cube pegiii...
makin kite lupe dengan nilei2 baek yang penah ade dalam oghang (orang) kite....
contoh terbaek macam bile ateh (atas) jalan ghaye (raya)....
kalo oghang dah bagi jalan tuuuu....

respek le sikit....
angkat tangan pun jadilee....
ghase (rasa)macam nak langgo jee <---tighu eklan redio....
tak campo lagi dengan peghangei bebudak sekaghang niii....

budi bahase???
hancoooo.....
kekadang oghang tue pun di hoi kan aje deme nii...
issshhhh agak kughang hajoooo leee....

untok merealisasikan kempen niii....
banyak keghoje (kerja) kene buat niii...
daghi ghumah (dari rumah)....ke sekolah....
dalam masyaghakat (masyarakat)......

semue kene beghubahhh... (berubah)....
jangan sekado bercakap jeee....
tunjukkan bokti duluuu....

P/S: Awok terlebih hajooooo

0 Response to "Berbudi Bahasa kah kita????"

Post a Comment

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss