Bajet 2011 - 15 Oktober 2010



Bajet 2011 akan dibentangkan di parlimen pade minggu depan 15 Oktober 2010.....
pade oghang2 (orang2) gomen macam awok ni ....
inile mase yang amat2 ditunggu....
lebih2 lagi bile bercakap pasei bonussss.......

kalo ikutkan haghapan (harapan) awok....
tahun ni biole ade bones....
sebabnye kalo ikut rekod....
bermule daghi (dari) mule2 bertuko (bertukar) PM ni....

bawah PM Najib ni....
oghang (orang) gomen tak penah lagi dapat bones....
yang selalu dapat tu lebih kepade insentif dan bantuan jeeee......
alaaa...bagi leee

tapi dalam mase yang same....
awok haghapkan (harapkan) ....
banyak lagi faedah2 yang bulih dibeghi (boleh diberi) kepade rakyat Malaysia...
yang terbaek awok nampak sekaghang (sekarang)ni daghi segi peghumahan (perumahan).....

kalo sebelom ni yang banyak untong daghi peghumahan (perumahan) adalah pemaju dan kontraktor.....
ape salahnye kalo (kalau) kali ini bio pembeli pulak yang dapat untong....
kalo pun tak daghi (dari)segi rege ghumah (harga rumah).....
bagile kemudahan ato insentif daghi (dari) segi pinjaman peghumahan (perumahan).....

mungkin kadar faedah ditughunkan (diturunkan) lagi....
atopon kadar pinjaman di panjangkan lagiii......
sekadar contoh jee.....

dan sediakan lebih banyak lagi peluang2 perniagaan kepade rakyat Malaysia....
lebihkan insentif kepade peniage yang baghu (baru) nak bertapak dalam industri....
tapi dalam mase yang same jangan mua kan (manjakan) sangat deme...
maksud awok.....

bagi bimbingan mase deme baghu (baru) nak naik.....
dan agak udah stabil dan maju......
bio deme berdighi sendighi (berdiri sendiri)....
dan bile udah berjaye....deme ni pulak bagi sokongan kepade program bimbingan usahawan baghu (baru) nanti....

dan untuk membuktikan yang 'rakyat didahulukan'.....
rege (harga) baghang2 runcit ato basah dalam negare....
kawei (kawal) dengan lebih sistematik dan berteghusan (berterusan).....
jangan bagi rakyat terseksa dengan rege baghangan (harga barangan) yang berteghusan (berterusan) naik.....

ishhh....udah panjang le pulakkk......
yang penting awok mengharapkan agar ekonomi yang berpendapatan tinggi yang diwar2kan oleh PM dapat dighase (dirasa) oleh semue pehak....bukan setakat 2 - 3 keghat (kerat) je yang dapat laba daghi (dari) semue ni.....

P/S: 2 bulan??? kalo awok jadi PM ...awok bagi 6 bulan....amacam???

6 Responses to "Bajet 2011 - 15 Oktober 2010"

  1. mesti ramai yang nak tahu apa goodies kali ini

    ReplyDelete
  2. kompemmm...... semue musti tengah tertunggu2 je nii...tapi kalo risik ke AG ni musti ade je ceghite menaghik niii...

    ReplyDelete
  3. ada tah diorang nak kasi bajet kat dni. hikss ---> lariksss

    ReplyDelete
  4. errr..... kalo dapat bagi le sikit yeee.....

    ReplyDelete
  5. hurm..ade ke bonus tok jib nak kasi nih?
    doa2la......ade rezeki buat kite sume...InsyaAllah...

    ReplyDelete
  6. kalo ade rezeki....awok tak haghap sangat....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss