Alahhaaiii.....
ape peghasaan (perasaan) kome....
bile kome berhadapan dengan frontliner yang muke nye masam mencuke???
tak mau senyum langsong.....
sebagei (sebagai) oghang (orang) depan yang berjumpe secaghe (secara) teghuih (terus) dengan pelanggan.....
kome (frontliner) tu membawak imej syaghikat (syarikat) kome.....
dan bile je kome buat macam tu (masam mencuka)tu....
agak2 ape persepsi pelanggan pade perkhidmatan yang macam tu???
ade ke ghase (rasa) macam nak tampo je die???
ade ke ghase (rasa) nak pukoi je diee....
sayang....muke lawo....tapi muke tak manih (manis)....
oghang (orang) tengok pun berbulu.....
pelanggan tau....
kome penat berkeghoje (berkerja)......
penat kekadang tu kene maghah (marah) dengan pelanggan.....
tapi sebagei seoghang (sebagai seorang) yang duitugehkan (ditugaskan) di depan.....
kome kene teghime (terima) semue tu dengan sabo....
dan pelanggan jugak....
kene le sensitip (sensitif) sikit dengan deme ni....
jangan main tale je maghah (marah) kome pade frontliner2 yang ade....
ghasenye (rasanya) kalo kome bercakap secaghe (secara) baik dengan deme.....
deme seghibu (seribu) kali lagi baik dengan kome....
senang je nak senyum komeee.....
tapi jangan terlebih senyum.....
sebabnye die udah tak jadi senyum....
tapi jadi sengihhhh
P/S: teghingat (teringat)lagu Cek Mek Molek la pulakkkk.....ohoiiii hoooooiiiiiii....
mike nye senyuman mahei yop...kalo senyum kang, takot ade yg tergoda, hahahaa...
ReplyDeletehehehehhe.... takdele mahei sangat.....tapi boktinye udah ade 3 anak le sekaghang ni kesan daghi senyum dulu....heheheh
ReplyDeletebukan mike, awokk....huhuuu...silap taip, coz i still confuse, so, senyum kambing le awokkk...hhahahaha...
ReplyDeleteAssalamualaikum... bulih teman menceloh ..???
ReplyDelete:D <--- dni ngah senyum. hehe
ReplyDeletep/s: tenet dni semalam sangat meroyan sampai tak dapat online langsung after jam 4 huhu
tingat kan receptionist masa koje tempat lama dulu.. dia ni kalo melayan org yg dtg ke opis (org masuk jer kena jumpa dia dulu).. kan main lagi garangnyer, kdg2 bhs tu kurang ajor... sampai kena sound ler dgn top management...
ReplyDeleteberbeza dgn receptionist yg tempat koje ke2.. memang professional.., kakyong pun kekdg minta tips dr dia.. tips nak melayan @ bermanis mulut semasa menjawab telefon.. biasa le akauntan bila ujung2 bulan, ramey le supplier yg call mintak payment....
kekekeek....takpe cik eMMe.... sudahnye awok terpeghasan sendiri
ReplyDeleteCHor...
ReplyDeleteaepe bende yang mike nak mencelah nye???
cik Dni....
ReplyDeletebiasele tuuu.....udah name berokband....sesekali die jadi macam berik jugak leee...itu yg kekadang bulih onlinee.....kekadang tak ok
itule maslahnye kakyong.....susah sangat ke nak senyom....imej kampeni yang die bawak tuu....kalo oghang@supplier pun tak suke.....silap2 koje kat temapt kite pun deme tak nak buat dahhh...
ReplyDelete