Membebel




Sape tak penah kene bebei (bebel) selame kome hidop ni???
memang kome ni menipu lee......
kalo tak penah kene bebei (bebel) memang kome ni jenih (jenis) baek macam Malaikat leee......
ghenti2le (henti2le) menipu kome....
takde pekdahnyee....

biasenye....
bile sebot pasei bebei (pasal bebel) ni...
mesti kome teghingat (teringat) mak kome kan???
sebab ape????

sebabnye kome hidop dengan mak kome lebih lame lagi daghi (dari) kome hidop dengan bini kome....atopon awek kome.....
dan ape sebabnye mak kome membebei (membebel) pade kome tu???
kome ingat saje2 je ke deme membebei???? (membebel???)

sebabnye deme sayang dekat kome....
biase le mase mude2....
bukan nak dengo sangat cakap mak ni...
kalo bulih nak melawan lagiii.....

penah tak sesekali kome dudok soghang2 dekat ghumah (rumah) ......
atopon mase kome belajo dekat Unibersiti atopon sekolah berasghama penuh......
kome tetibe ghase (rasa) ade bende yang kosong dalam dighi (dari)kome???
kome tetibe ghase (rasa) trghindu2 (terindu2) sangat dengan bebelan mak kome.....
yang selame ni kome cukop tak gemo ndak mendengonye???

errrmmmm....
kalo bini pulak membebei (membebel) lagi kome penin.....
tak dilayan lagi panjang ceghitenye (ceritanya).....
tapi bile dilayan....
lagi paneh (panas) pulak ceghitenye (ceritanya).....

bebelan bini kome ni pun sebab deme sayang kat kome.....
habeh tu mane tak dibebeinye (dibebelnya)....
malam idak lekat kat ghumah (rumah)....
padehei (padahal) anak dah bersuson....

ishhh...sedor le dighi kome.....
bile bini membebei (membebel) kome tak tahan pulak....
naseb kome lee.....

P/S: lagi satu....itu caghe (cara) deme buat senaman mulot..... sehaghi (sehari) tak buat....mulot deme bulih kejang....

lupe pulak....lelaki takde ke yang membebei???

2 Responses to "Membebel"

  1. kakyong jarang membebel..
    x elok membebel selalu ni.. lebih lagi membebel yg xde isi.. letih...

    kecik2 dah letih kena bebel.. dah rasa camner tak syok nyer bila kena bebel... jd dah ade keluarga sendiri ni.. reserve mbebel utk perkara yg betul2 patut dibebelkan ajer...

    .

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah....
    awok pun dapat oghang ghumah yang tak gheti nak membebei lame2 macam sesetengah oghang...... dan macam kakyong....membebei pade bende yang sepatotnye jeee......penat je membebei tak tentu mase niii

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss