Tidur & Mimpi



Sape yang tak peghonah (pernah) bermimpi???
memang kuat nipu (menipu)le.....
semue oghang (orang) bermimpi.....
baek daghi golongan pemimpin sampeile ke golongan marhen macam awok niii....

ade mimpi yang seghonok (seronok).....
ade mimpi yang takot.....
ade mimpi yang best (lagi beso daghi seghonok)....
pendekate macam2 jenih (jenis) mimpi leee....

Kome peghonah (pernah) bermimpi macam dikejo (dikejar) sesuatuu....
dan bile je kome bangun ....
kome basah satu badan berpeloh???
seolah2 kamu betoi2 berlaghi (berlari).....

Mimpi jugak kate oghang (orang) mainan tido......
tapi ektibiti kome sehaghian (seharian) akan mempengaruhi tido kome....
kalo haghi (hari) kome berlalu dengan tak seghonok (seronok)....
kompom tido kome akan mendapat kesan yang juge tak seghonok (seronok).....

dan persediaan kome sebelom tido jugak memainkan peghanan (peranan) besooo (besar)....
itu sebab oghang (orang) dulu2 ade kate....
sebelom nak tido.....
kome basuh kaki dulu......

itu sekado perlambangan je tuuu...
maksud oghang (orang) tua sebenonye....
nak kome bersihkan dighi (diri) kome dulu sebelom tido (tidur)....
itu jeee......

tapi kalo oghang (orang) putih pulak...
sebelom tido tu kome minum segelaih (segelas) susu.....
nanti kome akan meghase (merasa) selesa nak tido...
dan susu yang kome minum tadi akan meghansang (meransang)otak kome semase tido (tidur).....

P/S: entri ni sebab semalam awok tido lame sikit daghi biase.....

4 Responses to "Tidur & Mimpi"

  1. dni banyak mimpi buruk daripada mimpi indah. huu... tapi jarang sangat bermimpi. setahun berapa kali je

    ReplyDelete
  2. agaknye sebab jaghang bermimpi kot cik Dni..... tu yang bile sekali mimpi tu datang yang bughuk2 jeeee

    ReplyDelete
  3. tido baca doa, takle mimpi buruk...
    mE pun jarang mimpi...

    ReplyDelete
  4. itule sepatotnyeee.....baghu tido aman takde gangguan....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss