Kesah Pengapit II


errr...ini bukan pengapit....tapi penyepit!!


Alamak....
awok lupe nak sambong kesah pengapit haghi tu (hari tu).....
alahai kome.... yang ni lee---> Kesah Pengapit

kali ni awok nak berceghite (bercerita) kesah (kisah) awok menjadi pengapit majelih kawen (majlis kahwin) sepupu awok di Ipoh.....
biasele bile udah name majelih kawen (majlis kahwin).....
semue sedaghe maghe (saudara mara) sebok....

dan awok tak terkecuali....
ade mase awok sebok menolong oghang (orang).....
ade mase yang awok buat2 sebok menolong..... hehehe...
padehei takde keghoje (kerja) ape pun....

dan kalo kendughi (kenduri) ni....
sehaghi (sehari) sebelom majelihnye (majlisnya) kompem (confirm) akan all out....
dan awok malam sebelom majelih (majlis) tu memang tido lambat le.....
biase le udah kendughi (kenduri) sepupu....

pagi majelihnye (majlis) nye pulak awok datang awei (awal) pagi menengok ape lagi yang tak setel.....
bile awok ghase (rasa) semue bende udah cukop.....
baghu (baru) le awok pueh (puas) hati.......

errr....kome mesti tertanye2 kan....
mane ceghite (cerita) pengapitnye????......
ishhh....kome ni tak nyempat2 le pun......
kejapppp.....

kesahnye bermule bile je awok balik daghi (dari) ghumah (rumah) pengantin dalam pukoi 10.00 pagi.....
ghumah (rumah) awok dengan ghumah (rumah) pengantin ni idakle jaoh (jauh)mane pun.....
tapi kalo jalan kaki penat jugak le.....
kene tempoh 2 - 3 kampong jugak baghu (baru) sampei.....

dan awok janji dekat pengantin....
sebelom pukoi 11.30 awok sampei balik ghumah (rumah) pengantin.....
almaklomler....pengapit.....oghang (orang) penting tu kome......

errmmmm....kome tau aje le....
bile badan udah penat....
balik ke ghumah sendighi(rumah sendiri)awok lelap kejap....
sedo2 kome........udah pukoi 1.30 petang......

argghhhh...sudahhh......
takde pulak yang meneliponnye pun.....
awok cek henpon awok ghupenye (rupanya) berpuloh2 miskol masok.....kekeke....
tapi disebabkan udah penat....... awok tak dengo pun.....
habeh le .....kompem kene hamput le awok lepaih (lepas)ni....

dengan muke kaber hensem nye.......
sebab dah janji .....
awok pegi jugak le kendughi (kenduri) kawen sepupu awok ni.....
dan macam yang awok cakap tadiii...

memanh menanah telinge awok kene hamput dengan sedaghe maghe (sedara mara).....
kekekeke......tapi awok buat2 kool je.....
ganti tempat pengapit bidan teghojon (terjun) tadi.....
kekeke... sampei le kesudah....

dan ceghite (cerita) ni kompem deme ulang balik bile berjumpe awok.....

P/S: pade Jeli....mahap le.....bukan sengaje tertido..... tapi ok jugak kan.....dah due anak kamu ye Jeli!!......

12 Responses to "Kesah Pengapit II"

  1. xder pulak yang nak mari turut kat umah kan....?

    nasib ler, bidan terjun tu pakai baju pengapit matching ke tak?

    ReplyDelete
  2. ape punye pengapit la...mmg patot la kene kepit, hahahaha...

    ReplyDelete
  3. semue sebok kat kendughi.....deme pun maleh nak tughut...... yang si pengapit bidan teghejun tuuu.....lain warne baju nye....tapi belasah je le.....

    ReplyDelete
  4. cik eMMe....
    penat ooooo bile kendughi niii.....alaaa...pengapit takde tu pun majelih jalan jugakkk......tapi pengapit tang makan beghadap.....tak tinggei...kekeke

    ReplyDelete
  5. itu le kamu.. mbesokan tido aje.. sian sepupu kamu nunggu lame..

    ReplyDelete
  6. hehe.. pengapit oh pengapit. dni tak ado pengapit kot sebab tak bersanding pun :)

    ReplyDelete
  7. alllaaa....bukan sengajeee....kighe ok le tu datang jugakkkk....tapi yang penting makan beghadap ....awok tak tinggeiii

    ReplyDelete
  8. heheh.. len kali pengapit pun kena ade bodyguard... bahaya kalo terjadi kes mcm ni...

    ReplyDelete
  9. wahhhh kalo buat macam ni....takot pengantin makan hati pulak nanti.... kekeke

    ReplyDelete
  10. cik eda ejai.....
    tak sengaje lee....teerrrrrrttttiiiiidddooooo

    ReplyDelete
  11. selalu jd pengapit sepupu..
    palg comel gak..
    walau dah jd bini org..nk wat rano

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok le tu... maknanya saham tinggi lagi tuuuu

      Delete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss