Kerja




Kome peghonah (pernah) tak mase kome nak datang keghoje (kerja) tu....
kome ghase (rasa)macam tak best jeee....
datang opis pun sebab terpakse....
dan bile udah sampei (sampai) opis pulak....
hati kome tak seghatuih peghatuih (100%) dekat opis....

peghasaan (perasaan) kome udah takde dah pade keghoje (kerja) kome....
disebabkan tu....keghoje (kerja) kome pun jadi lambat....
kalo bulih kome nak elak daghi dibeghi keghoje (dari diberi kerja)....
ade je alasan yang kome bagi pade bos.....
kome udah takde motibasi (motivasi) dah nak pegi opis....
lepaih (lepas) tu ade pulak makhluk yang suke downgrade kome dekat opis...

dan ade tak masenye kome jadi tak sabo je nak ke opis....
kome ghase (rasa) seghonok (seronok) je nak datang keghoje (kerja)???
kalo bulih kome tak nak melambatkan dighi (diri) kome ke opis....
dan keghoje (kerja) yang dibeghi (diberi) kome akan sudahkan dengan senang hati....

dan kome sehabih bulih nak habihkan dengan kadar segera...
disebabkan kome seghonok (seronok) tadi tuuu....
kome tak kesah pun banyak mane keghoje (kerja) yang kome dapat...
senang ceghite (cerita) kome memang dalam keadaan 100% gembighe (gembira) berkeghoje (berkerja).....

antaghe (antara) 2 contoh yang awok bagi kat ateh (atas) ni....
kome meghupekan (merupakan) pekerja jenih (jenis) yang mane????
kome kene ingat...keghoje (kerja) ni udah jadi macam satu ibadah pade semue.....
dan bile disebot sebagei ibadah....

kome kene berkeghoje (berkerja) dengan ikleh (ikhlas).....
dan sumber yang kome dapat tu nanti kome bagi makan dekat famili kome....
ingat tu komeee.....

P/S: ape kejadahnye awok ceghite hei berkeghoje (cerita hal berkerja)...... haghi (hari) Sabtu) ni???

10 Responses to "Kerja"

  1. teman pilih due2 sekali.. biasalah.. manusia dgn mood..mcm lagu dan irama kan hihihi...

    ReplyDelete
  2. betoi jugak tuu....mood ni bukan nye bulih tentu...kekadang ok...kekadang tak ok...

    ReplyDelete
  3. gdoupt_monster71....
    soheh dan sah....memang awok oghang Perak

    ReplyDelete
  4. dni masa keje nak blaja.. masa blaja nak keja ;p

    ReplyDelete
  5. dua2 tu mood saya selalu...tak menentu la beb...hehehe...

    ReplyDelete
  6. awok pulak cik Dni....
    mase keghoje ni belajoo...... penin jugakkk./...tapi takpee....cik Dni...layannnn

    ReplyDelete
  7. En/Cik Fiqas/...
    stended le tu...dah name maknusie..... tak tetappp.....

    ReplyDelete
  8. masa kerja kat audit dulu ade 2-2 perasaan.. tgk pada job yg tengah buat... hehehe..

    tp masa tu muda lagi.. belum ada 'rasa kecintaan' pada kerja... kihkihkih..

    ReplyDelete
  9. biasele kite maknusie kakyong....tak penah tetap pendighian..... sekali ayor bah....sekali pantei beghubahh....macamtu le maknusie.....

    bab kecintaan pade keghoje tu tak awok napikan.....awok kekadang sampei sekaghang tak sampei2 lagi ghase chenta pade keghoje KakYong...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss