Bajet 2011 - Harapan??


Temapt tumpuan Jumaat ini.....

Seperti yang kome tau haghi (hari) Jumaat ni...
bajet 2011 akan dibentangkan diparlimen....
dan muke yang kome tunggu2 Jumaat ni kompem le....
PM kite meghangkap (merangkap) menteghi Kewangan....

Kalo tanye oghang gomen....
yang deme ndak satu je...
Bonus.....
dah CUEPACS mintak pun 2 bulan jeee......

Yang sughighumah (surirumah) pulak....
deme mintak kalo bulih kos bahan2 basah dan baghangan (barangan) dapor ni kawei (kawal) le sikit....
takdele asik naik melambong je......
mampoih ghakyat ghope (rakyat rupa)tu kome....

kalo ikutkan daghi (dari) perayauan awok ke blog2 dengan portal beghite (berita)....
Pendidikan antaghe (antara) bidang yang akan dapat banyak insentif.....
ape jenih (jenis) insentifnye....
tak dapat awok nak uleh (ulas)...

untuk peluang berniage pulak....
disebabkan PM kite nakkan negare kite menuju ekonomi berpendapatan tinggi...
(yang mane awok hagham (haram) tak paham sampei sudah!).....
banyak galakkan2....insentif2......yang akan dibeghikan (diberikan) kepade paghe pelabor.....

bile dah bagi seknike bende pade pelabor....
baghu le(barulah) wujud peluang pekerjaan yang banyak.....
menughut (menurut) kate sesetengah blog tu laa...
awok masih tak nampak lagi rasyenel (rasional) nye bende ni....

pakar ekonomi pun udah kate.....
ekonomi Malaysia kian pulih daghi kemelesetan dan kesan daghi (dari) kesan kenaikan rege minyak dunie....
dan PM jugak ade mengatakan 2011 meghupekan (merupakan) tahun dimane transformasi Malaysia kepade sebuah negara Maju menjelang 2020.....

tapi selagi Bajet 2011 tak dibentangkan lagi.....
selagi itu la banyak spekulasi akan dibuat semue oghang (orang).....
jadi ape yang buli kite buat sekaghang (sekarang) ni....
tuuuunnnnggggggguuuuuuuuuuuu

P/S: Bonus??? ermmmmm

9 Responses to "Bajet 2011 - Harapan??"

  1. 88% yg mike sebut tadi.. kompen idok berlaku..kome kate teman pesimis ke.. bijik kismis ke..lantok le kome..(tadi teman kighe mcm mane bulih dpt 88% tu haa,,?)

    ReplyDelete
  2. harapanmu harapanm jua..harap2 dapat lah kurangkan beban rakyat kan dengan pembentangan ini.. (x arif sgt pasal ini..) hehe

    ReplyDelete
  3. harapan dni semoga bajet 2010 ada peruntukan untuk dni sebanyak 180%... hehe

    ReplyDelete
  4. CHor....
    awok udah tauuu...
    itu paseinye awok letak haghapan jee.... dan awok tak gahse pun bende2 ni bakei berlaku....maklumler...ghakyat didahulukan...

    ReplyDelete
  5. AMir....
    kene ambik tau ni Mir...
    ni hei2 ekonomi negare...... dan juge ekonomi poket ghakyat..... dan ini jugak penentu kemane hale negare kite untuk tempoh setahun akan datang...sampeile bajet akan datang...

    ReplyDelete
  6. cik DNi....
    180%??? mak aiii tinggi nye....kalo dapat 8% pun dah cukup baik tu cik Dni...

    ReplyDelete
  7. huhuu.. kelapa tgh mahey skrg ni...
    bulan ni kami memang kena ikat perut (byk le bil kena tunda ke bulan depan).. camno nak niaga, kalo kelapa mahal... susah nak dpt pulak tu...

    ReplyDelete
  8. betoi le Kakyong...
    memang rege kelape tengah mahei...kalo tempat awok siap takde kelape...... same jugak le kite kakyong.....awok pun bil2 ni tgk mane yang tak banyk jumlahnye.....awok tunde le bayonyee..... inile naseb kite golongan marhaen niii

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss