Pergilah Melancong!!


Logo lame....sebelom dituko kepade Cuti-CUti Malaysia dan akhirnye menjadi Cuti-Cuti 1Malaysia

Awok bercakap hei (hal) bukan berdasarkan kapasiti awok yang koje direct dengan bidang pelancongan ye.....
awok macam biase agak berceghite secaghe (bercerita secara) am sahaje....

Awok walopon keghoje (kerja) dengan bidang pelancongan....
tapi banyak lagi tempat kat Malaysia yang awok tak peghonah (pernah) pegi lagiii...
dan kalo ikutkan list awok....
memanggggggg bannnnnnyyyyyaaaaakkkkkkkkkkkkk!!!!!

awok paling suke pegi melancong tempat2 yang awok ghase (rasa) bulih menenangkan awok....
teghutamenye (terutamanya)yang berkait dengan hutan.....
memang bestttt....

kene pulak ade sungei disebelah tempat beghehat (berehat)....
mendengo deghuan (mendengar deruan) ayor (air) sungei mengalir.....
memang menenangkan.....
hilang segale stress, tekanan......

contoh tempat menaghik (menarik) macam ni di Malaysia....
ayor teghejun (air Terjun) Sekayu <--- tempat di Terengganu....
Taman Negara, Pahang, Hutan Belum pun menaghik (menarik) jugakkk.....
awok laut2 ni agak kughang (kurang) sikit.......
agaknye takot gelap kottt.....kekekeke

lagi satu yang awok suke.....
pegi melancong ke tempat2 bersejaghah (bersejarah)......
agaknye sebab awok suke subjek Sejarah kot mase sekolah dulu....
terbawak2 sampei sekaghang (sekarang).....

semue tempat ade sejaghahnye (sejarahnya)sendighi (sendiri)......
tapi tempat yang awok ghase (rasa) palen (paling) lengkap & saghat (sarat) dengan sejaghah (sejarah) ialah Melaka.....
tapi awok lagi suke kalo Sejaghah (Sejarah) tempat tu yang menyumbang pade pembentukan sejaghah (sejarah) yang lainnn....

dan contoh terbaek....
sejaghah (sejarah) macam mane Kesultanan Melayu Johor & Perak yang terbentuk kesan daghi (dari) mangkatnye Sultan Mahmud di Melaka.....
aaalllaaaaa... Sultan Mahmud yang mangkat dijulang tuuu.....
putera2 Sultan Mahmud yang berdue tu le yang memulekan adenye Kesultanan Johor & Perak....

tapiii....yang sebenonye.....
awok suke pegi melancong ke mane saje tempat di Malaysia ni....
sebabnye awok ghase (rasa) Malaysia ade banyak lagi temapt yang belom lagi dijelajahi dan diteghoke (diteroka)lagi..
akhir kate.....
PERGILAH MELANCONG!!!!!!!!

P/S:Awok beghuntung (beruntung) jadi anak Malaysia

20 Responses to "Pergilah Melancong!!"

  1. ate listkan la kat sini tempat2 menarik kat perak. boring2 boleh gak awok pegi.

    ReplyDelete
  2. bagoih jugak idea mike sopi.....nanti awok buat entri baghu tempat2 menaghik (menarik) dekat Perak....ikot daeghah (daerah)....cantek jugak tuuu

    ReplyDelete
  3. kat perak pun byk tempat utk melancong, dah rata jalannye? org Perak pun tah abis jalan lagi, dah nak melancong ke luar negara, huehuehue...

    ReplyDelete
  4. plg best kat tasik kenyir. peaceful gitu... ghase dighi ni xde utang sesen pon bile kat sane tu.ekeekkekeke

    ReplyDelete
  5. betoi jugak tuuu Hanibi....tasik kenyir pun best jugakkk..... tapi still awok gahse tak bulih celen Belum laaaa

    ReplyDelete
  6. hehehe....nait hati nak habeh melancong dalam PErak duluu....baghu keluo negeri...luo negeri PErak....leapih tu baghu keluo negara.....tapi tgk dulu le....mane dulu oper baek yg datang dulu.....

    ReplyDelete
  7. boleh datang kelatey jugok hik3... :)

    ReplyDelete
  8. uiiii...bulih sajo Cik Dini....
    kampong asei Opah sebelah Mak kat GUa MUsang....Bertam Bharu.....maknenye awok ni adele daghah oghang kelate....... hehehe

    ReplyDelete
  9. betoiii......baghu le nampak sikit dunieee luoooo...

    ReplyDelete
  10. ghase teman.. udoh ghate peghok teman jelajoh.. sume negheghi udoh pegi.. tp.. peghok yg terbaik..errr..sebab teman oghang peghok...bulih ke ?

    ReplyDelete
  11. bulih jee.....awok balik PErak ni pun sebab tu le...awok ghase banyak lagi tempat yang menaghek dekat Perak ni yang awok tak pegi lagiii...
    mike alin le CHor...udah seghonok dok kat Sabak Bernammm

    ReplyDelete
  12. Baru ja lepas melawat Muzium Taiping. Kalau nak tahu apa ada dekat taiping moh terjah sini

    ReplyDelete
  13. Muzium Tepen....
    tempat wajib awok pegi dulu.... sekaghang ni kalo ke tepen daghi Semanggoi musti lalu depan Muzium dengan Penjaghe Tepen

    ReplyDelete
  14. ye CHor...... melancong pun ye....melencong pun iyeee

    ReplyDelete
  15. bila sebut tempat bersejarah.. kakyong ni dah lama ngajok en ayah ke pasir salak.. sampai ke sudoh dia tak mau... gamaknya lepas ni elok mike buat n3 pasal jalan2 @ tempat menarik di negeri perak.. ala2 promo la.. 1 n3 1 tempat... nanti senang le awok nak ngajok en ayah...

    ReplyDelete
  16. Insyallah KakYong....sume tu udah dalam pikighan awok....tapi awok mungkin nak menulih ikot daeghah yang ade kat Perak niii...

    P/S: Pasir Salak best Kakyong....dapt masok dekat teghowong mase tu memang best.... dan kalo bernaseb baek.... dpat masuk ghumah kutaiii

    ReplyDelete
  17. Salam, Perak ni mmg banyak tempat2 menarik tp biase ler org Mesia ni tak jaga dan maintain tmpt2 tu. Bila org komplen baru nok maintain balik.

    ReplyDelete
  18. Betoi tu Kak Halima......
    contoh terbaekkk....sape tau dekat Selama ade ayor teghojon tertinggi di Asia Tenggara??? tak tau kan???... tempat tu memang dha upgrade....tapi sayang tak digunakan sepenuhnyeee

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss