Final Piala Malaysia 2010


vs


Wahhh....
Perlawanan Akhir Piala Malaysia 2010 akan berlangsung pada hari Sabtu ini.....
dan gelanggang pilihan ialah Stadium Nasional Bukit Jalil....

dan perlawanan akhir kali ini seperti ulangan tahun lepas....
Kelantan akan bertemu dengan Negeri Sembilan......
Kelantan ada peluang untuk menebus kehampaan kalah tahun lepas.....

dan ini juga adalah bukti betapa kejaguhan mereka dalam Liga Malaysia bukanlah hanya kerana nasib semata.....
dengan nama-nama besar....
dengan perbelanjaan besar yang dikeluarkan.....

Kelantan wajib menang perlawanan akhir kali ini....
kalau tahun lepas B.Sathianathan mengambil alih Kelantan di pertengahan jalan....
tapi kali ini....
skuad Kelantan dibimbing bermula dari awal musim lagi....

jadi tak ada lagi alasan untuk kalah lagi.....
tapi kita juga tidak boleh menidakkan kehandalan Negeri Sembilan....
dengan status selaku juara bertahan.....
Negeri Sembilan juga bukanlah pasukan yang boleh dipandang enteng oleh Kelantan.....

Kelantan dengan nama-nama hebat seperti Indra Putra, Akmal Rizal, Norshahrul Idlan Talaha,Nor Farhan, Dausu Jamaludin dan beberapa lagi.....
Kelantan merupakan pasukan pilihan kali ini....
walaupun Negeri Sembilan juara bertahan Piala Malaysia......

kecuali Hairuddin Omar yang menjadi hero Negeri Sembilan tahun lepas......
Negeri Sembilan hampir mengekalkan barisan pemain yang sama seperti tahun lepas.....
tetapi Jurulatih Wan Jamak juga bijak merencanakan strategi-strategi yang bakal mengkucarkacirkan pertahanan Kelantan nanti......

tetapi untuk peminat pula....
kali ini mereka terpaksa berbelanja lebih dari tahun sebelumnya....
kerana tiket perlawanan dinaikkan RM10 dari tahun lepas....
tiket untuk tempat duduk tidak berbumbung kini berharga RM30 ....
nasib kamu semua laaaaa......

apapun yang penulis harapkan....
agar kedua-dua pasukan menghidangkan penonton dan penyokong dengan aksi-aksi dan gerakan-gerakan yang menarik......
Majulah bolasepak untuk negara.....

6 Responses to "Final Piala Malaysia 2010"

  1. main taraf piala bardhan ade ati nak naik rege tiket sampai 30 hengget. gampang punye FAM.

    ReplyDelete
  2. Apapun selamat bertanding utk kedua pasukan..mendoakan kelantan menang..hehe tp menang dan kalah adat pertandingan..

    yg penting, jangan ada perbalahan lagi..

    ReplyDelete
  3. FAM??? ape yang kite bulih haghap daghi FAM ni???

    ReplyDelete
  4. Cik Kalamhati....
    same jugak le haghapan awok....
    kalo bulih nak tengok game yang menarik....... baghu best nengok bolaa

    ReplyDelete
  5. semoga semua main elok2 dan berjaya.. hehe..


    ---> (garu2 kepala sebab tak tahu apa2 tentang bola. selalu sms deen tanya pasal bola kalo nak kelentong kawan dni tgk bola padahal dni tak tgk ;p)

    ReplyDelete
  6. heheheh...biasatu...... yang buat2 tau pun banyakkkk.....

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss