Basikal Chopper



Kome penah tengok basikei (basikal) jenih (jenis)chopper macam gambo kat ateh (atas) ni???
sape2 yang lahir era 70an dengan 80an ....
ghasenye (rasanya)takde masalah punye,......
sebabnye selain basikei (basikal) tue yang oghang (orang) dulu2 pakei (pakai) tu....
ini le basikei (basikal) yang paling canggih mase tuu...

basikei (basikal) chopper yang awok letak kat ateh (atas) ni takde gear.....
sebabnye ade jugak basikei (Basikal) chopper yang ade gear...
gearnye letak ditengah2 tu lee.....
jenoh jugak le kome nak menukor gear mase tengah bawak basikei (basikal)chopper ni...

habeh hati dulu kome kalo ade basikei (basikal) ni.....
kighe (kira) kite le yang palen (paling) moden mase tu.....
ini jugakle basikei (basikal) yang palen (paling) laju mase tuuuu....
ye le bebudak dulu mane ade hibughan (hiburan) yang banyak macam bebudak zaman sekaghang (sekarang) ni....

tapi dulu kite pueh (puas)....
sebab kite enjoy sunggoh bile bermain dengan kengkawan....
bebudak sekaghang (sekarang) ni berkawan jugakkk....
tapi awok ghase (rasa) macam ade yang kughang (kurang).....

berbalik pade basikei (basikal) tadi....
awok sebenonye tak peghonah (pernah) pun meghase (merasa) pakei basikei (basikal) ni....
sebabnye....awok pakei (pakai) basikei (basikal) tue mak awok dulu2.....
awok ngobak (menagis) le macam mane pun.....
memang takde can le nak pakei basikei (basikal) chopper ni....

P/S: mase zaman basikei (basikal) BMX pulak..... semue gile berBMX...... basikei chopper letak tepi dahhh...

11 Responses to "Basikal Chopper"

  1. basikal perompak ali baba bujang lapok.kui3

    ReplyDelete
  2. tak pegahsan pulak tadi hanibi..... ini basikei kapten niiiii ali baba

    ReplyDelete
  3. kat taman teman ni ade soghang apek masih pakei basika ni.. mane di dapatnye ntoh le...

    ReplyDelete
  4. waaaaa...ranggi jugak cik dni kite ye.... kalo bebudak pompuan lain nak anak patung barbie...tak pun main lekat2 baju kat anak patung keghoteh ....

    ReplyDelete
  5. ak peghnah tengok encik sharinginfoz???...uiiiihhhh rugi le mike.....basikei ni udah tahap lejen niii

    ReplyDelete
  6. Chor udah tahap rare dah tuuu...payah nak jumpe dah tuuu.... ce tampei gambo apek tu kat blog mikeee

    ReplyDelete
  7. meh join GA/..

    http://kakyong-sukasuka.blogspot.com/2010/10/nfahks-first-giveaway.html

    ReplyDelete
  8. Yeop, yang ni pun ada gear tu, tp canggih sikit sbb letak kt trotle tu....tengok cablenya kan ada 3...satu gear punya la

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss