RM50,000 nilai denda TV3



Kome ingat tak iklan ghaye kontrobesi (raya kontroversi) TV3 yang lepaih (lepas)....
alaaa.....eklan (iklan) yang ade pak aji bawak beca teghobang (terbang) tu le......
lepaih tu (lepas tu) ade pulak unsor2 agame lain dalam eklan (iklan) tu...

Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia mendapati yang eklan ghaye (iklan raya) tibitige ni 'menghine dan mengapi-apikan'.....
ape maksud SKMM.....
idakle awok tau.....

dan jumlah kompaun yang dikenekan meghupekan (merupakan) jumlah maksimum....
dan awok ghase (rasa) takde masalah pun pade tibitige untuk membayo kompaun ini.....
tapi sebagei pengajaran pade cenel (channel) tibi yang lain supaye sensitif dengan sensitiviti agame lain.....

FullStop!

12 Responses to "RM50,000 nilai denda TV3"

  1. Memang patutlah diambil tindakan macam tu,moga2 lain kali lebih sensitif dan berhati-hati...soal agama tak boleh buat main2

    ReplyDelete
  2. ciss.... bayaran denda sebab terbitkan drama cetak rompak erma fatima pun tak terbayar lagi kat penulis novel tuu...

    sampaikan penulis tu dah jadi arwah, satu sen pun tak merasa duit orang cetak rompak!!

    ReplyDelete
  3. cik Umiross.....
    itule sebabnye....kalo tak sensitif......jadile bende yang bukan2......pade deme ok......padeheiiiii

    ReplyDelete
  4. cik sw33tdarling.com....
    ceghite yang mane ye cik sw33tdarling.com??? dah tak ingat dah leee

    ReplyDelete
  5. lima puluh hibuuu??? leh wat duit hantaran kenduri ai nanti tu...kekekkekek

    ReplyDelete
  6. cik yanie...
    bulih terai mintak dekat skmm sikit....dapat RM10k pun dah ok dah tuuu...

    ReplyDelete
  7. oohh ade kena denda yer.. kakyong baru jer tau..

    ReplyDelete
  8. betul3...
    ramai tak suka iklan tu...
    moga jadi pengajaran :)

    ReplyDelete
  9. KakYong....
    kalo tak sebab dewan rakyat bersidang.....kite pun tak tau kakyong...

    ReplyDelete
  10. cik Dni...
    mane nak sukenye....elemen2 agame lain dibawak masuk sekali.....udah jadi hape2 dahh

    ReplyDelete
  11. cik nur....
    sedo tu mungkin....tapi setakat RM50k....dan publisiti mughahan yang deme dapat.....deme tak kisah kott

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss