Penjara 7 tahun je??


7 tahun je??? deme tu muda lagi....ape jaminan deme keluo tak buat lagi keghoje (kerja) jahanam macam ni lagi???


Ape peghasaan (perasaan) kome.....
bile kome dapat tahu.....
tertudoh kes bunoh Jutawan Kosmetik Datuk Sosilawati....
hanye dijatohkan hukuman dipenjaghe (dipenjara) 7 tahun je???
deme2 ni le yang membako semue mangse2 dan abu mayat deme kemudiannye dibuang dimeghate (dimerata) tempat.....

Pade awok hukuman pade deme ni sepatotnye lebih beghat (berat) lagi.....
adekah sekadar meminte maap pade keluarge mangse.....
dan mengatekan yang deme udah insap (insaf) sudah cukop untok melupekan kesalahan deme???
kughang ke (kurang ke) beban sengsaghe (sengsara) yang ditanggong keluarge mangse bile dapat tahu mangse diperlakukan teghok (teruk) macam binatang???..........

sepatotnye deme ni kalopun (kalaupun) tidak dijatohkan hukuman gantong sampei mati......
sekughangnye (sekurangnya) penjaghekan (penjarakan) deme seumor idop.....
bio deme pulak yang meghase (merasa) macam mane sekse nye (seksanya) jiwe dan rage (raga) keluarge mangse ateh (atas) kekejaman deme tu.........

walopon deme bulih je cakap yang deme di pakse oleh bos deme (si peguam durjana tu).....
tapi sebagei (sebagai) seoghang (seorang) yang beghakei (berakal) ......
deme bulih je lagh i(lari) daghi (dari) membuat keghoje (kerja) bangang dan tengin macam tu.....

Hukuman deme dijatohkan hakim setelah meneliti semue bukti dan kenyataan yang ade....
inile masalahnye bile bermain dengan undang-undang.....
semue ayat dan perkataan yang digunakan ade implikasinye....
kalo terlaghi (terlari) sikit je ayat nye.......

udah lain hukumannye......
adooiiileee...
undang2 maknusie, bulih dipinde.......
dan bulih dipermainkan......
dengan syaghat (syarat) peguam tu pandei bermain dengan kate2......

P/S: tak nak cakap lebih2 dahhh....kaghang (karang) timboi isu sensitip pulak....

8 Responses to "Penjara 7 tahun je??"

  1. standard la undang-undang buatan manusia..mesti ada ketidakadilannya jugak..

    ReplyDelete
  2. deme ni didakwa ateh tuduhan menghapuskan bukti. bukan tuduhan bunuh. sebab tu ringan dan boleh mengaku salah. kalo deme didakwa ateh tuduhan bunuh perbicaraan tu takde le cepat macam gini.

    ReplyDelete
  3. betul la bro, terkejut gak, penjara 7 tahun je, tak rasa ape, seksa sekejap je, ni keadilan berat sebelah ni yop...politik kotor, benci ahh~

    ReplyDelete
  4. rasanya yang tu bersubahat menghapuskan bukti yang membunuhnya belum selesai lagi kan

    ReplyDelete
  5. En aman_arab....
    undang2 manusia tak sempurne....yang sempurne undang2 Allah jee...

    ReplyDelete
  6. Sopi....
    itu yang awok tak setuju tuu...sebabnye deme bersubahat same...... kes bukan kecik2 anak....itu yang awok tak pueh hatiii....patot bagi same ghate..... pueh ati awok.....

    ReplyDelete
  7. cik eMMe...
    awok betoi tak pueh hati dengan keputusan hakim tu.....patotnye bagi seumor hidop pun takpe..... kes ni berprofil tinggi......7 tahun tu gelak je deme...

    ReplyDelete
  8. ye En Sharinginfoz....
    kes bunoh nye belom lagi setel......ini kes bersubahat je....tapi awok tak pueh hati dengan keputusan 7 tahun penjaghe tu.....patot lebih beghat lagiii...

    ReplyDelete

Kome nak mintak tolong ..ato nak info ape2 kabo je... Insyallah awok tolong.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Most Popular

(Tab Widget 1)

Get this tabber widget

Kengkawan

Labels

Google+ Followers

Sembang

Awok/Teman/Aye/Saya

My Photo

Ayah kepada 3 putera & 1 puteri dan Suami kepada seorang Isteri .. ahakss